Bra att veta om september-betalningen

  • 3 September 2018
  • 5 svar
  • 10 visningar

Användarnivå 5
Emblem +4

Hejsan alla!

God morgon och välkomna till september! Här kommer lite saker som är värda att tänka på kring månadsskiftet:

* Det kan ta några dagar innan dragningen syns på kontot

* Du kan uppdatera betalmetoden även om det står 0:- i Klarnarutan

* Tipsrabatterna står alltid som inaktiva i början av månaden, de kommer tillbaka

* Data/samtal/mess fylls på den 1/9, du kan behöva starta om telefonen om det inte kommer igång automatiskt


Om du fått ett mail eller sms om att något gått fel med din betalning så har inte betalningen gått igenom, kika gärna in på den här länken för att se vad det kan bero på och hur du går till väga för att lösa det. Du kan hitta de vanligaste orsakerna till att betalningen nekas på vimla.se/nekadbetalning


För att trigga ett nytt dragningsförsök är det bara att du loggar in på Mitt Vimla eller i appen och uppdaterar din betalmetod. Även om det skulle stå 0:- i Klarna-rutan så går uppdateringen av betalmetoden igenom när du klickar godkänn, och ett nytt försök görs med din valda betalmetod, tänk på att det nya försöket kan dröja en dag eller två innan det sker, anledningen till det är för att det är många betalningar som görs samtidigt. Beloppet på räkningen kan du hitta på Mitt Vimla under fliken Betalningar.

vimla.se/betalmetod har vi en bra bildguide för hur du uppdaterar din betalmetod!


/Alex


5 svar

@Alex_Vimla

Hej!Jag kan inte logga in för min dotter för att betala hennes faktura, hon är bara 10 år och jag står för betalningen. har mailat till er men det tar veckor att ni svarar. vad ska jag göra?

Mvh

Ashraf

Användarnivå 5
Emblem +4

@Ashraf-Naseri-Esfahani

Självklart så ska du få hjälp med att betala fakturan. Om du vill ha snabb hjälp så är du varmt välkommen in i chatten som öppnar nu kl 09.


/Alex

@Alex_Vimla

Hej! Jag hade valt faktura för mitt nr som flyttade till er 0762-059882 (tillfälligt nr : 0721521511). När det gäller andra nr. 0700332429 (tillfälligt nr: 0724480570) ser jag inget nr jag logga in på Vimla Ãven det nr ska betalas med faktura som ska skicka via mail till samma mail. Hoppas på

snabbare svar. MVH Ashraf Nasseri

Nu har jag kunnat betala för mig men inte min dotter nr. 07XXXXXXXX, har försökt att logga in men har inte gått även jag har rätt mail och lösen ord. Sist när jag mailade er så såg ni inte detta nr hos er, varför? vet ej.

Detta mail fick jag från er 6/9

Skriv ditt svar ovanför den här raden.

Din fråga (413095) har blivit uppdaterad. För att lägga till kommentarer är det bara att svara på mailet.


Linnea (Vimla!)

6 sep. 16:34 CEST

Hejsan Ashraf,

Din betalning för abonnemanget med telefonnummer 07XXXXXXXX har nekats. I detta läget behöver du uppdatera din betalmetod på Mitt Vimla. För att trigga ett nytt dragningsförsök är det bara att du loggar in på Mitt Vimla eller i appen och uppdaterar din betalmetod. Även om det skulle stå 0:- i Klarna-rutan så går uppdateringen av betalmetoden igenom när du klickar godkänn, och ett nytt försök görs med din valda betalmetod.
vimla.se/betalmetod har vi en smidig bildguide för hur du uppdaterar din betalmetod!

Jag hittade inget abonnemang på telefonnummer 07XXXXXXXX Dubbelkolla gärna det!

Ha en trevlig kväll! 🙂

Med vänlig hälsning,
Linnea

Supportexpert @ Vimla


Ashraf Nasseri

4 sep. 08:28 CEST

Hej! Jag har valt att betala med faktura men jag har inte fått något
faktura på min mail. Det är två nr som jag ska få faktura för och de är
07XXXXXXXoch 07XXXXXX

Med vänliga hälsningar Ashraf Nasseri

Användarnivå 5
Emblem +4

@Ashraf-Naseri-Esfahani


Du ska egentligen aldrig skriva dina personuppgifter eller telefonnummer här på ett publikt forum, så jag redigerade det du skrev innan. Vid just dessa frågor om specifika betalningar är det mycket bättre om du istället kommer in i chatten som du hittar på support.vimla.se


/Alex

Svara