​Bra att veta om oktober-betalningen

  • 1 October 2018
  • 0 svar
  • 3 visningar

Användarnivå 5
Emblem +20

Hejsan alla!

God morgon och välkomna till oktober! Här kommer lite saker som är värda att tänka på kring månadsskiftet:

* Det kan ta några dagar innan dragningen syns på kontot

* Du kan uppdatera betalmetoden även om det står 0:- i Klarnarutan

* Tipsrabatterna står alltid som inaktiva i början av månaden, de kommer tillbaka

* Data/samtal/mess fylls på den 1/10, du kan behöva starta om telefonen om det inte kommer igång automatiskt

Om du fått ett mail eller sms om att något gått fel med din betalning så har inte betalningen gått igenom, kika gärna in på den här länken för att se vad det kan bero på och hur du går till väga för att lösa det. Du kan hitta de vanligaste orsakerna till att betalningen nekas på vimla.se/nekadbetalning

För att trigga ett nytt dragningsförsök är det bara att du loggar in på Mitt Vimla eller i appen och uppdaterar din betalmetod. Även om det skulle stå 0:- i Klarna-rutan så går uppdateringen av betalmetoden igenom när du klickar godkänn, och ett nytt försök görs med din valda betalmetod, tänk på att det nya försöket kan dröja en dag eller två innan det sker, anledningen till det är för att det är många betalningar som görs samtidigt. Beloppet på räkningen kan du hitta på Mitt Vimla under fliken Betalningar.

vimla.se/betalmetod har vi en bra bildguide för hur du uppdaterar din betalmetod!


Svar

Var först med att svara!

Svara