Bra att veta om Novembers betalning!

  • 1 November 2018
  • 3 svar
  • 3 visningar

Användarnivå 5
Emblem +20

Halloj alla vimla användare!

God morgon/god förmiddag/god eftermiddag och god kväll och välkomna till november! Här kommer lite saker som är värda att tänka på kring månadsskiftet nu när betalningsperioden drar igång igen:

* Det kan ta några dagar innan dragningen syns på kontot

* Du kan uppdatera betalmetoden även om det står 0:- i Klarnarutan

* Tipsrabatterna står alltid som inaktiva i början av månaden, de kommer tillbaka

* Data/samtal/mess fylls på den 1/11, du kan behöva starta om telefonen om det inte kommer igång automatiskt

Om du fått ett mail eller sms om att något gått fel med din betalning så har inte betalningen gått igenom, kika gärna in på den här länken för att se vad det kan bero på och hur du går till väga för att lösa det. Du kan hitta de vanligaste orsakerna till att betalningen nekas på vimla.se/nekadbetalning

För att trigga ett nytt dragningsförsök är det bara att du loggar in på Mitt Vimla eller i appen och uppdaterar din betalmetod. Även om det skulle stå 0:- i Klarna-rutan så går uppdateringen av betalmetoden igenom när du klickar godkänn, och ett nytt försök görs med din valda betalmetod, tänk på att det nya försöket kan dröja en dag eller två innan det sker, anledningen till det är för att det är många betalningar som görs samtidigt. Beloppet på räkningen kan du hitta på Mitt Vimla under fliken Betalningar.

vimla.se/betalmetod har vi en bra bildguide för hur du uppdaterar din betalmetod!


3 svar

Ok tack för informationen nu har jag betalt 3-4 gånger för jag inte förstod vad som händer! Kontakta klarna dessutom och fråga vad som inte gick igenom, då det står på mitt konto fler gånger att jag betalar 0 kronor och vimla skickade notefieringar att jag inte betalat denna månad.

@Ida_Vimla

Det måste vara några gröna marsmänniskor som kortsluter ert betalsystem. Min hustru fick vid förra månadsskiftet en påminnelse, det visade sig att hennes kort inte hade uppdaterats. Efter en hel del trassel lyckades vi uppdatera uppgifterna via Vimlas hemsida, men likväl kom idag, den 2 november, en skriftlig faktura som uppmanade henne att senast 31 oktober betala månadsavgiften plus påminnelseavgift.

Må vara att det ursprungliga misstaget låg i vår ände av tråden, men resten är förbaske mig ert problem; först trasslet med att uppdatera kortuppgifterna (där svarstiderna i ert system var mycket mycket långa), sedan att uppdateringen av kortuppgifterna uppenbarligen 'försvunnit' och fakturabetalning dykt upp som betalningsmetod och som lök på laxen att vi får en faktura två dagar *efter* sista betalningsdag.

Så sköter man inte en affärsverksamhet!


Användarnivå 5
Emblem +4

@Hannes-Hammar Det kan ta ett litet tag innan betalningen skickas till Klarna efter det att du uppdaterat betalmetoden, så du behöver inte göra det flera gånger. Det står alltid 0:- i Klarna's ruta där du godkänner köpet, så det är inget ovanligt. Har betalningen fortfarande inte gått igenom så får du gärna kika in i supporten så ska vi hjälpa dig.


@Hans-Erik-Lehndal165


Okej, att man inte uppdaterat kortet är självklart något som händer. Däremot så verkar det som om att när ni försökte lägga in det nya kortet så valde ni faktura istället. Den har då skickats ut till den registrerade mailadressen för abonnemanget. Den fakturan i pappersform som ni fått är då med påminnelseavgift. Dock så håller jag med om att det inte är logiskt att den dimper ned i brevlådan efter förfallodatumet. Däremot kan du självklart kontakta antingen Klarna och få förfallodatumet förlängt eller kontakta oss i chatten (då jag inte vill att du ska skriva betalningsuppgifter mm här på forumet) så ska vi självklart se över detta.


/Alex



Svara