Bluff-prenumeration

  • 29 October 2019
  • 2 svar
  • 692 visningar

Har blivit utsatt av en bluff-prenumeration via SMS. På någon vänster dras där numera 50 kr i veckan för en tjänst som heter "GameBar" har försökt kontakta kundtjänst men sitter hela tiden i oändliga köer, och ingen respons på mail. Har avaktiverat utlandssamtal/betal-tjänster men ändå fortsätter det att dras 50 KR i veckan. Jag vill bestrida fakturorna med beloppen och få bort prenumerationen. En polisanmälan är gjord om bedrägeri.


2 svar

Eftersom ingen respons har skett från Vimlas-sida när jag har försökt kontakta dem under en veckas tid så kommer jag nu ändra betalningsmetoden till pappersfaktura och bestrida dem manuellt och låta dem gå i retur. För det verkar vara det ända sättet som detta kommer fungera

Användarnivå 5
Emblem +20

Hej @Stempus

Får ursäkta vårat sena svar!

Gällande prenumerationer så tecknas dem inte upp via själva abonnemanget hos oss utan vi förmedlar enbart kostnaden. Själva prenumerationen kan vi inte avsluta utan det måste gå via företaget som prenumerationen går via eller ex Goole play/Applestore (beroende på vad du har för mobil).
Du gör på detta sätt via Applestore: https://support.apple.com/sv-se/HT202039
Du gör på detta sätt via Google Playstore: https://support.google.com/googleplay/answer/7018481?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=sv
Det går lika bra att göra det via Etiskarådet (länken som skickades av S.L). Då ska dem sköta det åt dig.
Om du inte tecknat denna prenumeration bör du även polisanmäla detta eftersom någon i så fall startat detta i ditt namn.

Mvh




Svara