betalsamtal

  • 23 April 2015
  • 25 svar
  • 316 visningar

mitt abonemang fungerar inte för betalsamtal tråts att jag har aktiverat tjänsten  för utomlands och betalsamtal 


25 svar

Användarnivå 5
Emblem +4

Välkommen till forumet @Radom_X !

Vad är det för betaltjänst du försöker använda och vad händer när du ringer betalsamtalet? 

 

!!! Lithium import message: message2.body is empty, probably an attachment-only post. Subject: "Svar: betalsamtal"

ner jag ringer säger tjänsten er  inte tilljängligt 

Användarnivå 5
Emblem +4

Okej! Ditt abonnemang är öppet för betalsamtal så det ska inte finnas något hinder från vår sida. Om du inte vill skriva här vad det är för tjänst du försöker använda får du gärna skicka ett privat meddelande till mig eller ett mail till hej@vimla.se

Vissa leverantörer av betalsamtalstjänster kräver att telefonnummret ska finnas listat hos nummerupplysningen (och då är det oftast Eniro man menar). Mitt tips är att du registrerar ditt nummer där och sedan prövar.

Jag har prövat att betala för en annons på Blocket med mitt Vimla ab. och det fungerar utan problem, det är dock leverantöreren av betaltjänsten som styr om man ska kräva att abonneneten ska finnas registrerad hos nummerupplysningen.

Hör gärna av dig om du löser problemen.

Användarnivå 6
Emblem +6

Det låter ju helt osannolikt att man ska behöva ha sitt nummer registrerat på dessa tjänster för att få ringa deras betalnummer. Har du någon källa på detta, eller är det bara något rykte eller påståeende? Och hur gör de kontrollen att du registrerat ditt nummer hos till exempel eniro?

 

För om det är så borde den informationen vara mer känd än vad den i så fall verkar vara.

Kom ihåg att alltid ändra dina uppgifter hos din operatör. Din operatör skickar därefter dina ändringar till oss.

Dina kontaktuppgifter som visas på eniro.se de vimla som ska göra det 

Användarnivå 6
Emblem +6

@Radom_X Representerar du eniro? Av ditt inlägg kan man få uppfattningen att du är representant för dem.

 

Vimla lämnar inga uppgifter vidare till varken hitta eller eniro, vill man finnas med på deras sidor får man själv registrera sig där. https://forumet.vimla.se/t5/Supporten/Hemligt-nummer/m-p/868/highlight/true#M92

 

Nu börjar vi dock bli offtopic i tråden. För att lättare hjälpa till i tråden vore det intressant och veta vilket betalsamtal det är som inte fungerar, vi verkar än så länge inte fått den informationen från frågeställaren.

höru du jag representerar ingen  här varken eniro eller nåt annat  jag skrev vad det står hos deras sida  det står att operatoren ska skicka uppgifter till eniro  

Användarnivå 5
Emblem +1

Mest troligast låter det som kortet registreras som ett kontantkort så länge man själv inte aktiverar betalsamtal. När man aktiverar betalsamtal så aktiveras kortet/numret som ett abonnemang.

 

Det bästa är om vederbörande kontaktar Petter med mer information så han kan gå vidare och titta vidare på det.

något fel finns jag har aktiverat  kortet för utomla....och betal samtal  men det fungerar inte  för betal samtal när jag ringer numret får medelande att tjänsten er inte tillgöngligt   har inget att göra med att registrera hos eniro jag hade inan anat abonemang  dne fungerade med allt  men jag byte till vimla för att de lite biligare 

Användarnivå 5
Emblem +1

Har du startat om telefonen sedan du aktiverade det?

Har du alla inställningar rätt i APN m.m?

jag har startat om 2 gånger  men fungerar inte  allt annat fungerar  utom betal samtal  använder Siru mobile  som betal samtal 

Användarnivå 6
Emblem +6

Skriv det i så fall att du citerar från deras sida, och gärna en länk till källan. Svårt och veta vem som skriver annars om det är din egen information eller någon annans.

 

Jag väntar fortfarande på och få veta vilken betalsamtal du försäkt ringa för att vi ska kunna se var problemet finns och om det är fler som kan ha samma problem. Nummret har ingen koppling till wywallet? I så fall fungerar det inte, då vimla inte är ansluten till wywallet ännu och det ligger än så länge hos wywallet att fixa i sina system så att vimla kan anslutas.

sirumobile 

09391147116  och inte kopplad till wywallet 

Användarnivå 5
Emblem +1

Där har du problemet. Det är en liknande tjänst som mywallet. Betalsamtal räknas oftast som ett nummer du ringer och det är oftast de svenska numrena som är aktiverade från början. Tex om du ringer till Bingolotto eller liknande tjänst.

 

Du får nog avvakta tills Petter kommer tillbaka så får han kontakta de och förhoppningsvis lägga in de i sitt system.

Du kan redan nu ringa Telenor och fråga om Sirius stöds i deras system, stöds de så kommer det inte vara nga problem att aktivera det hos Vimla. Lite förarbeta innna Petter kommer tillbaka 🙂 Säg dock inte att det gäller Vimla när du ringer, ställ en allmän fråga bara till Telenors kundtjänst.

Användarnivå 6
Emblem +6

Där har du ju svaret, eftersom det är en betaltjänst kan det vara anledningen till dina problem. Det kan mycket väl vara att operatören ändå behöver koppling til wywallet för att det ska fungera. Kontakta kundtjänst imorgon och hör efter.

redan pratat med wywallet den numret ingår inte i deras system  så vimla e inte kopplad tillwywallet  och det ska fungera med detta nummer att ringa men det gör inte  har använd  detta betal tjänst i 2 år  utan några problem med mitt gammla operator  och mitt gamla oerator va inte heller kopplad till wywallet men fungerade 

jag försökte rega mitt numer på wywallet men får medelande att detta nummer kan inte  registreras hos wywallet 

Användarnivå 6
Emblem +6

Vilken operatör hade du innan? För så vitt jag vet fungerar wywallet med alla andra stora operatörer förutom vimla.

Universal

 

Användarnivå 6
Emblem +6

Universal går beroende på abonnemang i antingen telia eller telenors nät. Som sagt be supporten dyka djupare i frågan efter helgen.

skickade ett förfrågan till supporten siru varför jag kan inte använda betalsamtal  fick svar att deras system kan inte se mitt nummer  så har jag anonum nummer eller vade frågan om 

Användarnivå 5
Emblem +4

Tack för att du skickade numret @Radom_X ! Anledningen till att du inte kan använda betalnumret är att det är blockerat hos oss då det använts fredkvent i bedrägerier. Du kommer alltså inte kunna använda det betalnumret du skickade till mig med Vimla. 

okej tack för dit svar men den numret jag har använd för köp i 2 år  det e licenserat numer   miljontals användare anvender den .... men tack för dit svar under dage kommer jag att avsluta abonemanget 

Svara