Betalning

  • 16 April 2020
  • 6 svar
  • 35 visningar

Hej, jag försöker lägga in ett nytt kort för betalning utan framgång, står att det ej går och att jag ska kontakta support. Ni kan inte dra betalning då ett gammalt kort är registrerad och jag kan inte lägga in det nya...lite hjälp tack.


6 svar

Användarnivå 7

Hej @Dudley-Wacha-Okot,

Jag kan inte se något i systemet som skulle orsaka att du inte kan lägga till ett nytt kort i Mitt Vimla.

I Mitt Vimla, under 'Betalningar', när du klickar på 'Ändra betalmetod' längst ner och sedan fyller i de nya kortuppgifterna, får du något felmeddelande? Dubbelkolla att uppgifterna du angivit är helt korrekta. Är ditt nya kort aktiverat? Det händer ibland hos vissa banker måste man öppna kortet för internetköp föra tt det skulle fungera när man lägger in det i Mitt Vimla.

Kortet är nyare än mitt gamla kort så att säga men har ändå använt det i några månader så aktiverad är den. Testade igår och det gick inte, testade imorse och fick samma meddelande.@Vimla_Felix

Det som står är "Något gick fel, gör ett nytt försök att lägga till ditt kort, om det fortfarande inte fungerar, kontakta vår support."@Vimla_Felix

Användarnivå 7

Hej @Dudley-Wacha-Okot,

Jag förstår. Vad är det för sorts kort du försöker använda?

använder MasterCard, men det är lugnt nu, bytte till faktura betalning istället.

Användarnivå 7

Hej @Dudley-Wacha-Okot,

Ok, då borde det fungera men om du har valt faktura och det fungerar som betalsätt för dig, är det allt bra! Om du vill senare lgga till ditt kort som betalmetod och det fortfarande inte går kan jag tar upp saken i PM eller chatta med oss via Mitt Vimla eller vimla.se/kontakt så kan vi hjälpa dig i realtid.

Svara