Är inte med i Klarnas system / Ingen faktura??

  • 1 September 2016
  • 11 svar
  • 2 visningar

Hej!

 

Fick inte min faktura idag så jag kontaktade Klarna på facebook. Hon skrev fölljande:

"Jag kan inte hitta några aktiva köp eller fakturor under ditt namn i våra system. Vänligen dubbelkolla ditt köp hos Vimla. /Victoria"

 

Har skrivit till Vimla på facebook men inte fått något svar.


11 svar

Användarnivå 6
Såvitt jag har förstått har Vimla just dragit igång debitering. Det brukar ta några timmar eller en halv dag så fakturan bör komma ikväll eller imorgon bitti. Ha tålamod!

@mlo Nej, något har gått fel den här månaden. Jag fick mail och SMS om att min betalning misslyckats, och när jag loggade in på Mitt Vimla hade min betalmetod rensats. Var tvungen att återaktivera Klarna-betalning. Verkar ha funkat, fast jag kan inte se fakturan i Klarna än. Detta verkar ha drabbat många nu i dagarna. Vet inte om det är Vimla är Klarna det är fel hos.

Användarnivå 6

@Melkersson, såg likadant ut hos mig, betalningsmetod saknas. Vet inte om kortuppgifterna försvann tidigare eller först när betalningen misslyckades. Vet du? Vore förmodligen bra för Vimla att veta för att kunna felsöka.

 

Trist det här med Klarna, det har orsakat så oerhört mycket problem.

@mlo Nej, ingen aning, har inte kollat på min betalmetod förrän detta problem uppstod.

Användarnivå 6

Samma här. @Viktor, har ni koll på det här? Betalmetoden ska såklart inte ändras bara för att dragningen inte går igenom. Kan ju vara ett tillfälligt problem med kortet.

@mlo Fast jag kör som sagt inte kort, utan faktura via Klarna. Eftersom detta hänt oss båda, med olika betalmetoder, känns det ju som att det är Vimla det är fel hos...? Eller går kortbetalningar också via Klarna? I så fall kan ju problemet ligga där. Om inte, så måste det som sagt vara Vimlas system det gått fel i den här månaden.

Användarnivå 6

Kortbetalningar går tyvärr också via Klarna sedan ett par månader.

 

(Klarna själva verkar dock inte ha koll på det. När jag ringde dem sa killen jag pratade med att de inte skötte om Vimlas kortbetalningarna. Efter att han dubbelkollat insåg han dock att han hade fel. Trist att Vimla drabbas av undermålig kundtjänst hos Klarna)

Okej. Oavsett om problemet ligger hos Vimla eller Klarna måste det ju lösas ASAP, för jag vill inte drabbas av påminnelseavgifter eller få mitt abonnemang avstängt pga någon annans tekniska problem.

Användarnivå 5
Emblem +1

När vi får tillbaka att betalsättet man har valt är "ogiltigt" vid en dragning dvs när det nekas pga. spärrat kort, misstänkt bedrägeri, blockerat för internetköp eller liknande från er bank/klarna så tar vi bort betalmetoden då vi inte kan använda den vid framtida försök. Vilket innebär att det kommer stå ”Betalmetod: Saknas” inne på Mitt Vimla, vilket är fullt korrekt!

Användarnivå 6

@Viktor, se ovan. @Melkersson betalar inte med kort utan med faktura. 

@Viktor Kolla igenom senaste dagarnas trådar och inlägg om detta. Det är orimligt att så många samtidigt skulle bli nekade, som inte blivit det tidigare. Jag har själv aldrig haft ett enda problem med betalning via Klarna innan. Det är uppenbart att det har uppstått ett tekniskt fel någonstans, antingen hos er eller Klarna.

Svara