20 GB extra data

  • 2 July 2015
  • 14 svar
  • 34 visningar

Användarnivå 4
Emblem +1

Ser att det är ett erbjudande som cirkulerar här med 20 GB extra data.

Gäller den extra datan varje månad, eller man får en pott på 20GB att använda, när de 20 GB är slut så får man inte mer?

 

Tacksam för svar från Vimla crew..


14 svar

Användarnivå 6
Emblem +5

Det är 20 GB extradata, dvs den gäller i ett år från att man skaffar Vimla. Du får inte ny extradata varje månad utan enbart när du skaffar Vimla.

 

Samma typ av extradata som om man hade köpt själv på Mitt Vimla med andra ord.

Användarnivå 4
Emblem +1

Uppfattat! :)

Då var det inte så lockande som jag hade hoppats på :)

 

Tack för dit svar Michael!

När det gäller våra tipslänkar så tycker jag att Vimla skulle skriva ett "Policy" dokument. Jag ställer mig tveksam/frågor till ett antal saker när det gäller dessa tipslänkar.

 

Tankarna surrar runt när det gäller exempelvis Vimlas erbjudande och annonsering på sådana där "rabatt sidor", kanske Vimla betalar en dyr peng för att få vara med på sidan, sedan skruvar vi medlemmar ihop vår tipslänk och utnyttjar dessa för egen vinning.

 

Vi kan ju generera vår tipslänk på "Mitt Vimla", där är ju "bara" en länk och det är till Vimla.se..

 

Just bara lite funderingar kring detta ...

 

 

Användarnivå 4
Emblem +1

Jag personligen tycker det är lite tråkigt när dessa erbjudande som folk hittar lite varstans dyker upp här. Vissa gånger känner man sig lite lurad när man själv sitter på ett "sämre" erbjudande.

 

Dock förstår jag vimla att de vill ha kunder, men samtidigt poängterar de att Vimla är byggt av medlemmarna. Jag som medlem vill ju ha samma fördel som andra medlemmar har, tex mer surf.

Ja @MickeMM, detta är just en av de känsligaste sakerna, seriöst/oseriöst mm mm?                

 

Jag personligen gillar inte sådant alls, alla tilltänkta kunder skall ha samma erbjudande och vilkor. Och jag gillar inte heller om jag skulle lägga ner tid o prata väl om Vimla och få till ett abonnemang, och sedan dagen efter kommer min vän o frågar varför hen inte fick 20GB extra, eftersom det står här i forumet? Inte kul alls...

Användarnivå 6
Emblem +5

Jag håller delvis med er @MickeMM och @svenerikols. Nu är jag nöjd med Vimla och ser gärna att det växer, därav försöker jag sprida det bästa erbjudandet där det passar. Forumet är en arena som passar då det trots allt finns en del osäkra potentiella kunder som kollar innan.

 

Erbjudandet som finns nu med 20GB extra data tycker jag är riktigt bra tillskillnad från de förra som har varit abonnemang med 10-30 GB, fastpris och 100-250kr/mån och liknande i all "evighet". Det nuvarande erbjudandet tycker jag inte sticker mig i ögonen som befintlig kund, men de föregående evighetserbjudandena var verkligen inte okej enligt mig.

 

Nu försvarade Vimla med att dessa var avsedda till små grupper, men det spelar ju ingen roll enligt mig. Sedan har de sagts att dessa typer av erbjudanden inte skall förekomma och så verkar det ha blivit. Jag hoppas att Vimla fortsätter med extradata som morot i sina kampanjer.

 

Sedan är dock en intressant fråga varför Vimla skall envisas med att försöka släppa erbjudandena via massa företag hela tiden. Jag tycker bara Vimla framstår som oseriösa genom sådant agerande och framförallt när man använder sig av rabattsajter och liknande. Och jag är verkligen inte den enda som tycker det. På dessa sajter är det ofta okända produkter av dålig kvalité som köps in för små pengar och sedan säljs med extrema marginaler. Är Vimlas abonnemang en sådan produkt? Inte enligt mig, så frågan är vad den gör på sajterna.

 

Varför inte låta medlemmarna istället ha det vassaste erbjudandet när vi värvar? Det gör värvningarna lättare för oss samtidigt som vi på allvar kan säga att vi har bästa dealen och slipper "lura" de vi värvar. För finns det en bättre deal och man värvar någon så har man ju indirekt lurat någon även om det inte var med meningen.

 

Ett exempel är när man via klipster för någon månad sedan kunde få gratis i 3 månader. Om någon då skaffar 10GB fastpris så blev rabatten via klipster ca 430kr. Dvs om jag skulle värva personen så måste denne vara kvar minst 43 månader (3,58 år) innan tipslänksrabatten blir bättre än klipster.

 

Som @svenerikols tar som exempel så rimmar det även dåligt med Vimlas medlemslöfte:
"
DU FÅR ALLTID VÅR BÄSTA DEAL.

Visst känns det surt när du köpt något och dagen efter så sänks priset. Sänker vi abonnemangspriset gäller det alla medlemmar. Du får alltså alltid vårt bästa abonnemangspris.
"

Användarnivå 4
Emblem +1

Absolut Michael! Jag vill oxå se att Vimla växer, men på samma villkor.

 

Jag tipsar gärna och lägger ut länken på olika ställen, men samtidigt vill jag inte lura någon. Själv känner jag att jag lurar någon när jag briljerar med "Du får...." och sedan registrera en person sig med min länk, två dagar efteråt ser personen att det finns en massa andra erbjudande som cirkulerar, dessutom betydligt bättre erbjudande.

 

Hade jag varit Vimla hade jag gjort ett riktigt sommarerbjudande nu med tanke på erbjudandet som cirkulerar. Tex:

 

"Vi på Vimla älskar våra medlemmar, nya som gamla och lägger på 20 GB surf som räcker ett år. Ha en skön SURFSOMMAR till er alla från oss på Vimla..."

 

På det sättet ser man vimla som "wow, sjysst" och dessutom känner man sig mer taggad att "skryta" för andra om Vimla. Dessutom så känner jag personligen så här. Skulle surfen strula lite så reagerar man inte så mycket eftersom man samtidigt tänker "jag fick den gratis" :)

 

Och på tal om annat!

Trevlig sommar alla!!..

 

I Trelleborg är det skinande solsken, inte ett moln på himlen men lite blåsigt, men det köper man.. Vi ses på stranden, förvisso har jag säkerligen spöet med mig, fisketokig som man är :)

Användarnivå 6
Emblem +6

@MickeMM @Michael @svenerikols Jag hade en liknande mailkonversation med vimla om detta i våras, då mynnade det ut i att jag hade ju faktiskt fått gratis från jag tecknade vimla tills årsskiftet och jag accepterade det.

 

Men jag håller med er i era tankar att det är många erbjudanden som dyker upp med olika mellanrum.

 

Som ni är inne på tycker jag att alla nya borde få samma typ av erbjudande, självklart kan jag acceptera en viss skillnad i dessa erbjudanden. Men just detta med hela 20 GB extra data under ett år med rätt länk och kombinerat med tipslänk känns lite tveksamt.

 

Förstår helt @svenerikols tanke om att värva en vän, och vännen någon dag senare hittar ett bättre erbjudande.

Eller så kan man se det som att aktiva konsumenter får bättre erbjudande än passiva.

Men jag kan hålla med om att man ofta inriktar sig lite väl mycket på nya medlemmar än de befintliga.

 

Edit: Tipslänk borttagen. /Mod

Användarnivå 6
Emblem +5

@Fredde håller inte med riktigt. För de riktigt aktiva medlemmarna/konsumenterna är även vi som ofta upptäcker dessa erbjudanden oavsett var på nätet de håller till.

 

Som befintlig medlem så kan man då bli besviken över att man själv inte fick ta del av kampanjen. Nu är dock inte 20 GB extradata-kampanjen så illa enligt mig utan helt OK.

Jag håller med om att man borde prioritera de befintliga användarna ibland. Då det oftast är dyrare att ta in en ny kund än att behålla de befintliga.

 

Edit: Tipslänk borttagen. /Mod

Användarnivå 6
Emblem +5
Ja, precis som du säger är det så. Sedan indirekt om vi befintliga kunder är nöjda och ser att det finns riktigt bra erbjudanden (som inte stör oss) så tipsar vi i ännu större utsträckning. Blir då en Win-Win-situation.
Användarnivå 5
Emblem +4

Bra diskussion! Det känns skönt att få komma tillbaka från semestern och direkt se bra och idérika snack :)

Min första tanke är att förutsättningarna för att tipsa måste bli bättre. Om man vill få mer konkurrenskraftig tipsning kan man med fördel följa @Michaels och @Freddes exempel i sina tipslänkar, då kan man erbjuda både en schysst kampanj OCH få en tipsning. Jag hör också vad du säger om tydligare riktlinjer för tipsningar @svenerikols, är det något specifikt du känner behöver förtydligas? 

 

Vad det gäller kampanjer för nya medlemmar så är det något som behöver finnas för att vi ska kunna växa. Kommunikationen kring detta behöver nog förtydligas, jag vill ju inte att vi ska framstå som inkonsekventa eller luriga.

Alla nya får ta del av kampanjer i olika former så därför tycker jag inte att det är orimligt att någon annan får en kampanj nu när man själv fått ta del av en kampanj när man själv blev medlem. Däremot är det JÄTTEVIKTIGT att ta hand om befintliga och trogna medlemmar och jag vill att man ska känna att man blir premierad av att vara trogen medlem. Det kommer jag ta tag i direkt. 

 

För övrigt håller jag med om att evighetsbonusar inte är en bra idé, därför ser erbjudandet ut som det gör med 20 GB extradata och en tidsbegränsad rabatt. 

@Petter, "förutsättningarna för att tipsa måste bli bättre", ja det är just det som nu har varit problemet, för det första när någon hittar ett erbjudande någonstans kommer ju naturligtvis frågan om det är ok att skapa sin länk gällande detta. (Ingen officiell information finns ju angående detta).

 

Jag ser inget som helst problem med att inte själv få tillgodoräkna mig erbjudanden från VImla, men vill kunna erbjuda presumtiva samma erbjudande som Vimla ger.

 

 

Svara