Vimla 2.0 - Fixa så bekräftelsekod skickas till mejl

  • 9 September 2019
  • 1 svar
  • 2 visningar

Användarnivå 6
Emblem +5

Har ett SIM-kort från Vimla som används i en iPad. Tänkte för skoj skull uppgradera den till Vimla 2.0 men tog stopp direkt när ni vill skicka ett SMS för att bekräfta numret då iPaden inte kan ta emot SMS. Visst kan jag ta ut kortet och sätta i en annan mobil men det känns ju väldigt omständigt. Så varför inte fixa så att bekräftelsekoden även skicka till mejladressen som är bunden till numret man anger? Skulle underlättat enormt!

@Nisse_Vimla kanske kan ta detta vidare till rätt avdelning?


1 svar

Hej @Michael!

Bra förslag ✌

Vi är medvetna om att det finns olika typer av enheter där ut som har våra gamla simkort i sig och inte kan ta emot SMS.

Vi kommer att kommunicera med dem via andra medel än SMS. Mail kommer absolut att vara en väg. Dessa enheter missar också den första inbjudan vi skickar om att det är dags att byta simkort. Om ni har fler idéer på hur vi kan förbättra flödet för att byta simkort så skriv dem gärna. Tack!

Svara