Massutskick SMS

  • 11 December 2019
  • 8 svar
  • 1 visning

På ren Svenska, vad är det för j*vla skämt med alla sms-utskick ang Vimla 2.0?! 50 sms på tre månader!


Så fort ni byter till 2.0 skarpt så byter jag operatör, för det här beteendet är rent utsagt pinsamt.


8 svar

@Simon-Löfström

Detta problem har tagits upp MÅNGA gånger i detta och andra forum, men Telenor/Vimla bryr sig inte,

Jag förstår att det har tagits upp många gånger. Men som sagt, alltid värt att fler lyfter fram detta då det är ett riktigt problem som vars enda resultat är att det skadar Telenor/Vimlas anseende.

Det är helt ofattbart att en operatör kan få bete sig på detta sätt! Jag har försökt spärra Vimlas utskick, men till föga förvåning så gav detta ingenting.

Mycket tråkig utveckling då jag annars varit nöjd med Vimla och har rekommenderat Dem till nära och bekanta. Givetvis är det slut med det nu och jag kommer endast arbeta för att alla jag känner INTE stödjer Vimla eller Telenor på något sätt ö.h.t.

Användarnivå 7

Hej @Simon-Löfström,

Jag beklagar att du känner dig upprörd om de SMS du fick, dock vi vill att alla användare går in och väljer själva ett datum för migrering till 2.0. Det lättaste sätt att få slut på upprepande SMS:ar är att välja ett datum, även 'så sent som möjligt' då slutar SMS:ar på en gång.

@Vimla_Felix

Nej det absolut lättaste är att ni slutar spammar kunderna!!!!!!

Ni har snart lyckats vända alla goda kunder MOT er. Vad vinner ni på det?

Läs igen vad @Simon-Löfström skriver och förstå vad resultatet av ert spammande innebär:

"Mycket tråkig utveckling då jag annars varit nöjd med Vimla och har rekommenderat Dem till nära och bekanta. Givetvis är det slut med det nu och jag kommer endast arbeta för att alla jag känner INTE stödjer Vimla eller Telenor på något sätt ö.h.t."

@borgus

Tyvärr verkar inte Vimla förstå vad som är bäst för dem själva. Nu har de lyckats reta upp kunderna så att Vimlas omdömen rasat både här i forumet, på Facebook och på Trustpilot. Ändå verkar Vimla inte förstå situationens allvar.

@Sven

Helt obegripligt hur de medvetet saboterat den goda idén man startade med.

Jag tror på fullt allvar att Telenor måste helt omorganisera denna försöksverksamhet.

Hur skulle annars Telenor kunna reda ut denna röra? Och vad skulle det kosta i en massiv reklamkampanj. Man hade ju massor med gratisreklam från alla nöjda Vimla-kunder. Nu slår ju det åt andra hållet. Alla som råkat ut för Telenos inkompetens lär ju inte vara tysta med det!

@borgus

Precis! "Word-of-mouth" som varit Vimlas främsta orsak till framgång verkar inte längre till Vimlas fördel.

Tvärtom går ryktet nu att det är bäst att hålla sig undan från Vimlas opålitliga tjänster och vill man vara säker på att kunna använda sin telefon är det klokast att bära med sig ett SIM-kort från en annan operatör.

Telenor har nog satsat för mycket prestige i detta experiment för att de ska kunna backa nu. Utan resan utför kommer troligen bara att fortsätta.

@Sven

Allt tyder på att du tyvärr har rätt. Tråkigt!

Svara