Utebliven surf Abb 50gb?

  • 27 February 2020
  • 3 svar
  • 3 visningar

  • Ny användare
  • 1 svar

Re: [Data ej pålagt (väntat sedan juli)](/topic/4786/data-ej-pålagt-väntat-sedan-juli)


Hej,


Jag har försökt skriva till er i chatten men blev utkastad så jag gör ett försök här.


Har ni fortfarande problem med att kunder som uppgraderar till abonnemang 50gb inte får surfen men blir ändå debiterade?

Problemet var ett tekniskt fel i era system (se referenstråden högst upp) som ni inte visste när ni skulle få åtgärdat.


Är det fixat nu? Var det bara problem för Vimla 2.0 eller för gamla SIM också?


Vill veta innan jag uppgraderar. 🙂


3 svar

@André-Lidén sa:

Hej jag ökade mitt abonnemang från 18-100gb å nu är mina 100GB bortagna?
Ska inte potten sparars 1 år?

Det sparas inget från just 100GB-abonnemanget. Det gäller särskilda regler för 100GB abonnemanget.

Läs längst ner på den här sidan:

https://faq.vimla.se/hc/sv/articles/360001992758-S%C3%A5-h%C3%A4r-fungerar-sparad-data

Hej jag ökade mitt abonnemang från 18-100gb å nu är mina 100GB bortagna?

Ska inte potten sparars 1 år?

Användarnivå 7

Hej @sri,

Tack för att du tog upp denna tråd! Jag kan meddela att buggen är nu löst och alla som uppgraderar sina abonnemang får sin data pålagd nu. Vid uppgradering i mitten av en månad får du skillnaden i data mellan den nivån du var på före och den du uppgraderade till.

T.ex om du uppgraderar från 18 GB till 50 GB mitt i månaden får du 32 GB lagt på för resten av månaden och du blir debiterad endast för denna mängd. Vid månadskiftet får du den hela mängden.

Jag är inte 100% säker om buggen påverkade endast 2.0 SIM eller alla men ska kolla och återkomma med mer info.

Jag har uppdaterad den ursprungliga tråden nu så att det står löst! :)

Svara