✅ Besvarat

Personnummer kopplat till abonnemang

  • 3 July 2020
  • 4 svar
  • 268 visningar

Hej!

Jag skulle behöva koppla mitt personnummer till mitt abonnemang + telefonnummer, för att kunna identifiera mig inför kommande studier. Jag gjorde en telefonnummer-flytt när jag bytte till vimla, men abonnemanget verkar inte vara kopplat till personnumret. Hur går jag till väga?

Med vänlig hälsning,

Frida-Karin

icon

Bästa svar av Vimla_CM 3 July 2020, 14:47

Visa original

4 svar

Användarnivå 7

Hej @Frida-Karin,

Jag har kikat på det abonnemang som står i ditt namn (slutar på 89) och kan se att det är kopplat till ditt personnummer. Eftersom du kommer vara student har jag lagt på studentrabatt (då du får 6GB data istället för de vanliga 3GB för samma pris).

Du kan också vara säker att ditt personnummer är kopplat till ditt abonnemang eftersom det är ett krav för att kunna godkänna en nummerflytt och jag ser i systemet att din nummerflytt var godkänd när du begärde den i 2019. 

 

Om du har flera frågor kring ditt abonnemang / personnummer skulle jag hänvisa dig till vår chatt då vi måste verifiera dig om ditt ärende gäller personuppgifter.

Hej

 

Jag skulle också gärna få kopplat mitt personnummer till mitt abonnement, för att kunne bruka mobilen i utlandet och till identifiering. 

Kan ni fixa det? Tack för hjälpen! 

Vänliga hälsningar 

Henrik 

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Henrik-ndk,

​​​​​​Maila till hej@vimla.se och be oss skicka ut en fullmakt för registrering som du signerar med mobilt bankID. Därefter kommer abonnemanget stå i dina uppgifter.

Men jag har inget mobilt bankID.. kan man inte göra det på annat sätt? 

Svara