Nytt simkort

  • 29 April 2015
  • 7 svar
  • 17 visningar

När jag satte in det nya sim kortet från vimla kom det upp att mobilt dadtanätverk ej är tllgängligt. Vad betyder detta? Comviq som jag hade förut kunde inte hjälpa mig med detta utan hänvisade till vimla.


7 svar

Användarnivå 5
Emblem +4

Välkommen till forumet @ABKS !

Har du hittat någon lösning än? Om det inte går att spara inställnignarna kan det vara bra att kolla i telefonens manual hur man gör, eller så kan du skriva din telefonmodell här så får du hjälp :)

Kolla här:

 

https://forumet.vimla.se/t5/Kom-ig%C3%A5ng/Inst%C3%A4llningar-f%C3%B6r-data-och-MMS/ta-p/303

 

 

Provade detta men det fungerade inte. Gick inte att spara inställningarna.

 

Nej har inte löst problemet ännu. Har följt anvisningarna men det sparas inte iaf. Det är en samsung GT-S5660

Löser det sig inte får jag säga upp kortet, sonen har tröttnat på att vänta.

Användarnivå 5
Emblem +4

Okej! Det låter som att det är något i själva telefonen och inte kortet. Vi hjälper dig gärna med inställningarna, kom in i chatten på vimla.se så hjälper vi dig att gå igenom inställningarna. 

Återkommer gärna efter 12,30

Användarnivå 5
Emblem +4

Det går jättebra! Vi har öppet till 17 :)

Svara