Emergency calls only

  • 21 April 2015
  • 8 svar
  • 90 visningar

Hej,

 

Fick mitt abonemang flyttat inatt till Vimla och hoppades på att det skulle gå smidigt. Så blev icke fallet är jag rädd.

Just nu kan jag endast ringa nödsamtal. Har testat att starta om telefonen samt söka operatör men det gick inte alls.

Något annat jag kan testa för att se ifall man kan få igång den eller är det så att supporten behöver ta hand om detta?


8 svar

Användarnivå 5
Emblem +4

Välkommen till forumet @yocke !

Vad tråkigt att abonnemanget inte funkar som det ska efter nummerflytten. "Emergency calls only" kan bero på några olika saker så det bästa är om du startar om luren och sedan kommer in i chatten så att vi kan felsöka vidare :)

Hej,
Har testat att starta om utan resultat och har testat i en annan telefon för vidare felsökning men samma problem. Vart hittar jag chatten?
Har du rätt sim i din mobil? Sitter det i korrekt...
Användarnivå 5
Emblem +4

@yocke du hittar chattne på vimla.se, nere i högra hörnet.

Yes, rätt sim och det sitter rätt i mobilen.
Ah, den syns inte i Chrome så där av frågan. Pratar med Alexander just nu så hoppas vi att det löser sig. Tack för snabba svar!

Hej!
Det står emergency calls only eller no service för mig och när det händer så får jag inte surf eller sms och samtal kan inte heller ringa eller smsa någon och ibland så står det vimla(allt ska då fungerade felfritt) men jag kan fortfarande inte ringa eller sms eller använda min surf och väldigt sällan så kommer det tillbaka i några minuter men sen så står det emergencycalls only eller no service igen i flera timmar. Jag och en kompis som har comviq byte simkort för att se vad som är felet är. Och det var samma sak för honom med mitt sim kort medan hans simkort fungerade fel fritt hos mig. Jag har chattat med er igår och ni gav mig lite tips men inget av de fungerade. Provade att stänga av voLTE. Ha det på bara 2g/3g surf. Och starta om mobilen utan något simkort och sen lägga in sim kortet igen.
Starta om mobilen flera gånger samt att ha flygplanslägge. Men ingen av de fungerade.

Hej @Adal!

Det här var inte bra alls och jag önskade att jag kunde klicka på en knapp, så var detta löst för dig. Dock så är det inte så, och det jag skulle råda dig att göra är att kontakta vår support på nytt för att fortsatt felsöka detta! Dom tips jag har att komma med här i forumet är troligtvis något du tidigare fått från vår support nämligen, och då är det supporten som kommer att kunna dyka djupare in på detta dessvärre. En lösning ska absolut försöka hittas hur som!

Du hittar supporten här:
Mail: hej@vimla.se
Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16).
 

Svara