Abonemnget är som avslutat/inaktivt helt plötsligt, hjälp!

  • 31 January 2020
  • 8 svar
  • 9 visningar

Hej!

Jag fick ett nytt sim-kort för några veckor sedan (som jag trodde/tror) är vimla 2.0 som jag då satte i min mobil och allt fungerade som vanligt (har haft vimla i över ett år nu) sedan fick jag ett sms i veckan att jag måste sätta i mitt nya sim den 31/1 då det börjar gälla då? Det har fungerat sedan jag satte i det och nu idag fungerar ingenting, abonnemanget är som avstängt, vad gör jag??

MVH Nathalie Larsson


8 svar

Användarnivå 7

Hej @Nathalie-Larsson,

Kan du skicka mig SIM-kortsnumret som står på baksidan av SIM-kortet du fick senast från oss? Skicka gärna via PM till mig genom att klicka på min profil och sedan Skicka PM.


@Vimla_Felix
Hej Felix!

Detta står på baksidan:

XXX XXXX XXX203 3

Jag kunde inte svara på något annat sätt..

Med vänlig hälsning, Nathalie


Inlägget redigerat pga SIM-korsnummer. @Vimla_Felix 2020-01-31

Användarnivå 7

Hej @Nathalie-Larsson,

Tack för svaret. Jag ser dock att SIM-kortet du har är ditt gamla 1.0. Ditt nummer uppgraderades till Vimla 2.0 just idag. Har du ditt nya SIM-kortet som slutar på siffror 11294 till hands? Det ska fungera för dig nu. Det nya SIM skickade vi till din verifierad adress på 2020-01-23.

Nej detta är simkortet som jag fick hem, det gamla är slängt. Jag har inte fått något annat simkort, skulle få 2.0 men det kom ej fram så fick detta antar jag...

Hur löser vi detta? Mitt nuvarande simkort fungerar inte alls längre? Måste jag få ett annat hemskickat innan jag har ett fungerande abonnemang?

@Vimla_Felix

Snälla det hände idag samma för mig. Kan ni snälla fixa den? Jag va så länge utan telefon, jag verkligen behöver använda den!

Mvh,

Valentina Sekulovsk

@Vimla_Felix

Snälla, när får jag ett fungerande abonnemang? Kan ni sätta igång mitt nuvarande igen eller skicka rätt simkort, 2.0?

@Vimla_Felix det nya simkortsnummret är 98417003213643

Svara