Pausningsavgift

  • 22 June 2022
  • 2 svar
  • 46 visningar

Så där kom den..

 

Pausningsavgiften, bara några få månader efter villkoren ändrades. Avgiften som Vimla "vill ha möjlighet att ta ut" eventuellt nån gång i framtiden. Det gick fort till den dagen kom.

 

50kr per pausning tolkar jag det som enligt vimla.se/priser. 

 

Hade det inte varit snyggare att säga det rakt ut istället för att halvhjärtat försöka mörka att det är på gång?

 

Samma sak som uttalandet att 80% av användarna ska få VoLTE till ett visst datum, när det egentligen hade varit tydligare att bara säga att det gäller vissa Iphone och vissa av Samsungs modeller... 

 

 

Den här typen av kommunikation ger ju bara badwill istället... 


2 svar

Användarnivå 3

I och för sig är det fullt förståeligt att Telenor tar betalt för att hålla ett nummer kvar till en kund, men de kunde skött det snyggare.

Användarnivå 1
Emblem +1

Hejsan @cpt_rb,

Pausavgiften på 50kr (per pausning) är något som infördes i Januari hos oss, så det har varit aktuellt under en längre tid nu. Vi gick ut med att vi uppdaterar/ändrar våra villkor i November 2021, så det var i god tid vi aviserade det hela också. I vår FAQ om dom ändrade villkoren (https://vimla.se/villkorsandring-faq/) meddelar vi även att det gällande priset finns tillgängligt att se inne på vimla.se/priser.
Det står även inne på Mitt Vimla att det tillkommer en avgift vid paus av abonnemang för 50kr för att göra det så tydligt som möjligt för våra användare.

I slutet av Mars i år (vilket var då vi hade satt som mål att erbjuda fler användare VoLTE) så erbjöd vi faktiskt VoLTE för 80% av våra användare även om det inte är 80% av alla tillverkare. Vi ville göra det tydligt om hur stort antal användare hos oss som kan förvänta sig VoLTE, samtidigt som vi förmedlade att 20% inte skulle få tillgång direkt vid lansering.
Med det sagt så hoppas vi på att kunna erbjuda VoLTE till fler telefoner så snabbt som möjligt, och vi kommer att självklart kommunicera ut när vi får uppdateringar om det. Som det är nu så är det upp till tillverkarna att implementera/uppdatera sina telefoner för att officiellt kunna stödja VoLTE via Vimla.

Det är tråkigt att du känner på detta vis, vilket inte är något vi vill självklart. Jag hoppas att det här klarade upp några punkter för dig hur som helst!

Svara