A.M.A

  • 9 februari 2021
  • 9 svar
  • 308 visningar

  • Anonymous
  • 0 svar

Varför ens lägga tid på A.M.A??? Är ju i princip samma gamla skåpmat som ni skrivit som svar i forumet under flera år. Och inga nya svar utan samma gamla vet inte när...

Lägg ner allt strunt som ingen bett om läs Filter. Och istället fokusera på det ni skulle levererat för års sedan, vissa saker som extra sim som testats av en användare och fungerade men upphörde helt existera. VoLTE som varit i slutskedet +1år!!!
e-sim som med varit på gång, listan kan göras lång

Ni skryter så förbenat om eran fantastiska plattform men ännu har ni efter flera år inte fått igång något av saker nu tidigare utlovat. Men lägger en massa energi på filter1 filter2 och idéer som ny typ av röstbrevlåda. SUCK Uppfinn hjulet igen och igen...

Det försvinnande låga Intresset på era A.M.A säger väl det mesta. Folket har väl slutat bry sig om er och er trötta plattform, undrar när Vimla går minst en månad utan några avbrott.


Detta ämne är stängt för kommentarer

9 svar

censurera  finns tid för men inte att besvara kritik…..

 

 

Användarnivå 2
Emblem +10

Hejsan @SL.!

Tack för att du skriver in till oss och allt ditt fina engagemang hos oss! Du har varit med oss väldigt länge och det uppskattas att du bland många är så passionerade om oss och vill se oss gå bra.Förstår verkligen att du är besviken på A.M.A och att de inte har gett dem svaren som du har eftersökt. 

 

Tanken med A.M.A har kommit efter den stora efterfrågan av transparens mellan Vimla och sina användare. Vissa saker får vi inte lämna ut då det handlar bland annat om sekretess mot våra konkurrenter. Vi är en liten operatör som vill vara konkurrenskraftiga och vill utveckla sådant som gör att Vimla står ut bland operatörerna. Dessa A.M.A. är en chans för våra användare att ställa frågor till olika delar av företaget, och få en inblick i hur vi jobbar, inte bara för att få en uppdatering på VoLTE osv. 

 

Som du vet har vi tidigare lovat att leverera tjänster som, av olika anledningar vi kunde inte hålla oss till. Enkelt sagt vill vi vara så ärliga som möjligt men utan att ge er falska förhoppningar. Där har vi kanske varit för snabba att dela information lite för tidigt vilket gjort att det blivit denna långa härva med många tjänster. Just nu har många andra tjänster och utvecklingar behövt sättas på paus då vi lägger fokus på att leverera en ännu förbättrad upplevelse på våra bastjänster.

 

Just därför blir svaret just nu att vi vet inte när exakt vissa av tjänsterna kommer komma. Vi har stenkoll på situationen och allt är under kontroll. Ni kan lita på att alla resurser ligger på rätt ställe. Därav att vissa tjänster sätts på paus. Vi är ett litet företag och har inte enorma resurser till att fixa allt samtidigt utan just nu ligger fokuset på stabiliteten som Viktor meddelat i sin A.M.A. 

 

Det är kanske inte svaret du vill ha men jag vill ge dig sanningen. 

 

När det kommer till Filter så finns det användare som verkligen älskar denna tjänst och använder den dagligen. Där har det varit en stor utveckling då det är en tjänst som är unik till oss som operatör och gör så att vi står ut bland våra konkurrenter. Jag förstår frustrationen när det kommer nya uppdateringar kring Filter men inget annat ‘nytt’ händer, men våra prioriteringar ligger på att leverera den bästa möjliga upplevelsen av Vimla.

 

Tack igen för allt ditt engagemang hos oss! Det är något som verkligen värmer hos oss. All din feedback om A.M.A  kommer självklart tas vidare och kolla vad vi kan göra bättre i framtiden. Vi vill ju självklart att detta ska bli ett roligt event för alla.

 

Så fort det finns information och uppdateringar kring de tjänster som efterfrågas kommer vi att uppdateras direkt här på forumet!

Nä det var inget nytt i det svaret, bara offferkofta på, är det senaste trenden nu med Vimla? förut var det full förnekelse och allt var toppen, det är väl det enda positiva med ditt svar i så fall att ni äntligen börjar erkänna ni har stabilitets problem.

Ni har ett system med tipsningar som spammas av era användare i nästan alla sociala media plattformar. Så det är inte mer en rätt att att man kan nämna en operatör som faktiskt är mindre en er men ändå kan erbjuda mer tekniska tjänster dessutom billigare.

 

Utan att det raderas från ens profil utan förklaring jag postar ingen länk till Karma Mobil dom har inga tipsystem, men om det hjälper att få lite eld i baken på er så är det värt det alla dagar i veckan. Men kan lika väl posta det här om det är mer ok


Rekommenderar Karma Mobil dom har VoLTE VoWifi och extra simkort, går i samma Telenor nät och dessutom billigare tills ni kan erbjuda det utlovat sen +år tillbaks

Användarnivå 7
Emblem +28

 

Hejsan !

Tack för att du skriver in till oss och allt ditt fina engagemang hos oss! Du har varit med oss väldigt länge och det uppskattas att du bland många är så passionerade om oss och vill se oss gå bra.Förstår verkligen att du är besviken på A.M.A och att de inte har gett dem svaren som du har eftersökt. 

 

Tanken med A.M.A har kommit efter den stora efterfrågan av transparens mellan Vimla och sina användare. Vissa saker får vi inte lämna ut då det handlar bland annat om sekretess mot våra konkurrenter. Vi är en liten operatör som vill vara konkurrenskraftiga och vill utveckla sådant som gör att Vimla står ut bland operatörerna. Dessa A.M.A. är en chans för våra användare att ställa frågor till olika delar av företaget, och få en inblick i hur vi jobbar, inte bara för att få en uppdatering på VoLTE osv. 

 

Som du vet har vi tidigare lovat att leverera tjänster som, av olika anledningar vi kunde inte hålla oss till. Enkelt sagt vill vi vara så ärliga som möjligt men utan att ge er falska förhoppningar. Där har vi kanske varit för snabba att dela information lite för tidigt vilket gjort att det blivit denna långa härva med många tjänster. Just nu har många andra tjänster och utvecklingar behövt sättas på paus då vi lägger fokus på att leverera en ännu förbättrad upplevelse på våra bastjänster.

 

Just därför blir svaret just nu att vi vet inte när exakt vissa av tjänsterna kommer komma. Vi har stenkoll på situationen och allt är under kontroll. Ni kan lita på att alla resurser ligger på rätt ställe. Därav att vissa tjänster sätts på paus. Vi är ett litet företag och har inte enorma resurser till att fixa allt samtidigt utan just nu ligger fokuset på stabiliteten som Viktor meddelat i sin A.M.A. 

 

Det är kanske inte svaret du vill ha men jag vill ge dig sanningen. 

 

När det kommer till Filter så finns det användare som verkligen älskar denna tjänst och använder den dagligen. Där har det varit en stor utveckling då det är en tjänst som är unik till oss som operatör och gör så att vi står ut bland våra konkurrenter. Jag förstår frustrationen när det kommer nya uppdateringar kring Filter men inget annat ‘nytt’ händer, men våra prioriteringar ligger på att leverera den bästa möjliga upplevelsen av Vimla.

 

Tack igen för allt ditt engagemang hos oss! Det är något som verkligen värmer hos oss. All din feedback om A.M.A  kommer självklart tas vidare och kolla vad vi kan göra bättre i framtiden. Vi vill ju självklart att detta ska bli ett roligt event för alla.

 

Så fort det finns information och uppdateringar kring de tjänster som efterfrågas kommer vi att uppdateras direkt här på forumet!

Kan ni inte förklara hur det kommer sig att en liten operatör som Karma Mobil som använder Telenors nät kan erbjuda:

VoLTE
WiFi-samtal
Datasim
E-faktura
Koppla fasta telefonnumret till mobilen

Detta gör man på samma plattform som Vimla 1.0 använde, så man slipper alla dessa driftstörningar som man dras med hos Vimla 2.0. Detta gör man samtidigt som man erbjuder bättre priser än Vimla. Fattar ni inte hur det här ser ut? Ni har sålt in Vimla 2.0 med argument som:

“Vi kommer också snabbare kunna lansera nya teknologier, såsom VoLTE, wi-fi calling och e-sim.”

I verkligheten har vi förlorat HD Voice och fått sämre roaming. Nu verkar My Beat byta från Telias till Telenors nät och samtidigt utlovar man WiFi-samtal och 5G:

https://www.mobil.se/nyheter/operatoren-mybeat-byter-fran-telias-till-telenors-nat

Hur kan konkurrenter inom samma nät vara snabbare än Telenors eget varumärke Vimla? Det börjar nästan bli löjligt.

Användarnivå 7
Emblem +28

Nä det var inget nytt i det svaret, bara offferkofta på, är det senaste trenden nu med Vimla? förut var det full förnekelse och allt var toppen, det är väl det enda positiva med ditt svar i så fall att ni äntligen börjar erkänna ni har stabilitets problem.

Ni har ett system med tipsningar som spammas av era användare i nästan alla sociala media plattformar. Så det är inte mer en rätt att att man kan nämna en operatör som faktiskt är mindre en er men ändå kan erbjuda mer tekniska tjänster dessutom billigare.

 

Utan att det raderas från ens profil utan förklaring jag postar ingen länk till Karma Mobil dom har inga tipsystem, men om det hjälper att få lite eld i baken på er så är det värt det alla dagar i veckan. Men kan lika väl posta det här om det är mer ok


Rekommenderar Karma Mobil dom har VoLTE VoWifi och extra simkort, går i samma Telenor nät och dessutom billigare tills ni kan erbjuda det utlovat sen +år tillbaks

Var tvungen att kolla igenom forumets regler och hittade ingen regel som din signatur skulle bryta mot:

Så frågan är vad Felix ska skylla på den här gången? 

Användarnivå 7
Emblem +28

Jag gjorde så att jag bytte ut min signatur också, ska ni radera den också så får ni hänvisa till vilken regel jag i sådant fall skulle bryta mot. För jag har som sagt läst igenom era trivselregler och jag har inget eget vinstintresse eftersom jag inte ens länkar till Karma Mobil - jag bara ger era kunder ett genuint tips på operatör som erbjuder sådant som ni länge lovat oss. Såhär lyder min signatur ifall den skulle bli raderad:

Jag rekommenderar Karma Mobil som använder Telenors nät. Man erbjuder VoLTE, VoWiFi och datasim, dessutom är man billigare än Vimla.

Nä det var inget nytt i det svaret, bara offferkofta på, är det senaste trenden nu med Vimla? förut var det full förnekelse och allt var toppen, det är väl det enda positiva med ditt svar i så fall att ni äntligen börjar erkänna ni har stabilitets problem.

Ni har ett system med tipsningar som spammas av era användare i nästan alla sociala media plattformar. Så det är inte mer en rätt att att man kan nämna en operatör som faktiskt är mindre en er men ändå kan erbjuda mer tekniska tjänster dessutom billigare.

 

Utan att det raderas från ens profil utan förklaring jag postar ingen länk till Karma Mobil dom har inga tipsystem, men om det hjälper att få lite eld i baken på er så är det värt det alla dagar i veckan. Men kan lika väl posta det här om det är mer ok


Rekommenderar Karma Mobil dom har VoLTE VoWifi och extra simkort, går i samma Telenor nät och dessutom billigare tills ni kan erbjuda det utlovat sen +år tillbaks

Var tvungen att kolla igenom forumets regler och hittade ingen regel som din signatur skulle bryta mot:

Så frågan är vad Felix ska skylla på den här gången? 

 

 

Det vet man inte, det är ju inte första gången han gör sånt här, och sedan kommer på en passade förklaring som passar han eller ändrar reglerna.

Fick detta efter 2gången den raderades.

Användarnivå 7
Emblem +28

Nu börjar man tydligen begränsa min möjlighet att skriva i forumet också:

“Ditt inlägg har skickats. Det "väntar på godkännande" och kommer att publiceras efter en granskning av våra moderatorer.”

EDIT: Märkligt att det här inlägget publiceras men mitt tidigare inlägg behöver granskas av moderator...

Användarnivå 7

Hej @Spotify och @SL.,

Jag förstår inte riktigt den nivå fientligheten ni riktar mot oss, och särskilt vad det verkar vara fientlighet mot mig personligen. 

Det stämmer att signatur med olämpligt innehåll har tagits bort från era konton då mitt job som Community Manager är att moderera diskussioner här. Vi tillåter mycket frihet när det gäller att diskutera våra oss i relation till våra konkurrenter och andra ämnen. Det är dock fortfarande Vimlas forum och jag som avgör om något är lämpligt eller inte.

I våra trivselregler står det inte specifikt att vad man kan eller inte kan göra i varje särskilt fall då vi gillar inte hårda och strikta regler. Det dock också att  vi har alltid sista ordet och avgör regelbrott. Jag hoppas att ni respekterar detta och ni kan betrakta detta som en skriftlig varning mot denna beteende.