F.A.Q.

Kan jag överlåta mitt abonnemang till någon annan?

  • 27 maj 2020
  • 2 svar
  • 2514 visningar
Kan jag överlåta mitt abonnemang till någon annan?
Användarnivå 7
Emblem +55

Om du vill att någon annan ska ta över ditt abonnemang så är det superenkelt att överlåta det.

❗ Det som är viktigt att tänka på är att personen man överlåter abonnemnaget till är:

  • myndig (över 18 år)
  • folkbokförd i Sverige

 

Överlåtelsen görs kostnadsfritt och digitalt på Vimla.se/overlatelse. Så fort uppgifterna är ifyllda och signeringen startas så skickas ett dokument ut via e-post. Ni godkänner båda dokumentet genom att signera med mobilt bank-ID.

När allt är ifyllt och signerat skickas dokumentet automatiskt till oss och vi genomför överlåtelsen. När överlåtelsen är klar kommer du att få en bekräftelse via mail, och vidare instruktioner för hur du ändrar inloggningsuppgifter.

 

❗ Om du eller personen du vill överlåta ditt abonnemagn till inte har mobil bank-ID kan du hör av dig till vår support, antigen via chatt eller mejl till hej@vimla.se så hjälper vi dig!


2 svar

Hej jag och min dotter har varsitt abonnemang hos er.

Dottern fick detta när hon började studera. Nu är hon över 18år och säger att hon vill ta över abonnemanget hon betalar redan själv för abonnemanget.

Men jag står på abonnemanget så hur gör vi?

 

Mvh Jan Andersson

Användarnivå 3
Emblem +19

Hej @Jan Evert Andersson 

Då behöver ni fylla i en överlåtelse här vimla.se/overlatelse och signera den med mobilt bankID. 
När ni gjort det och överlåtelsen är genomförd kommer ni få mail om detta av vår support.

Vid fler funderingar kring detta ber jag dig kontakta vår support då detta är vårt offentliga forum där alla kan se vad du lägger ut. Du når dem på hej@vimla.se eller via chatten på vimla.se/kontakt (öppen vardagar 9-16).

Anledningen till detta är för att ditt ärende kräver att du ger ut personuppgifter så att vi ska kunna hitta ditt abonnemang och därefter hjälpa dig.

Svara