✅ Besvarat

Vart hittar jag samtal och sms-historik?

  • 5 October 2021
  • 6 svar
  • 200 visningar

Hej!

Undrar vart jag hittar samtal- och sms historik. På förbrukning kan jag se hur många samtal och sms som används - men jag vill veta vart mitt barn har ringt/sms:at då vi blivit debiterade av ett bolag som påstår att hon skickat sms till de och bekräftat med en pinkod…

icon

Bästa svar av Amanda_Vimla 6 October 2021, 16:26

Visa original

6 svar

Hej!

Undrar vart jag hittar samtal- och sms historik. På förbrukning kan jag se hur många samtal och sms som används - men jag vill veta vart mitt barn har ringt/sms:at då vi blivit debiterade av ett bolag som påstår att hon skickat sms till de och bekräftat med en pinkod…

Jag gissar att du menar VAR du hittar historiken. Det lär inte bli lätt att få ut den informationen från Telenor/Vimla. Du har historik i själva mobilen, som kanske kan hjälpa dig.

Prova och kontakta Vimlas kundtjänst

https://vimla.se/kontakt

Har fått hjälp på chatten idag! 

*stäng tråd*

Användarnivå 5
Emblem +2

@Amanda_Vimla jag kollade precis appen och förr kunde man se det där. Är det borttaget för gott eller det kommer tillbaka? Var smidigt och se samtalen/sms som är gjorda när man tryckte på staplarna.

Användarnivå 4
Emblem +25

Har fått hjälp på chatten idag! 

*stäng tråd*

Toppen att du har fått hjälp på chatten redan! :hugging:

@MickeMM

Bra fråga! Om du kikar in på Förbrukning och sen väljer Samtal eller SMS, så ska du kunna se antal samtal och SMS på respektive månadsstapel. Förut kunde man även här se telefonnummer, datum och tid samt längd på samtal - men sådana detaljer är inte längre tillgängliga på Mitt Vimla på grund av GDPR-lagen.

Vi får inte behålla information som vi inte behöver spara. Eftersom samtal och SMS är fria så behöver vi inte spara informationen då den inte används i faktureringen. 

Undantaget är samtal och SMS till utlandet eftersom du debiteras för dessa. Då är det viktigt att du själv ska kunna se över att informationen i förbrukningen stämmer överens med din betalning :money_with_wings:

Användarnivå 5
Emblem +2

Har fått hjälp på chatten idag! 

*stäng tråd*

Toppen att du har fått hjälp på chatten redan! :hugging:

@MickeMM

Förut kunde man även här se telefonnummer, datum och tid samt längd på samtal - men sådana detaljer är inte längre tillgängliga på Mitt Vimla på grund av GDPR-lagen.

Tack för utförliga svaret Amanda, då vet jag. Hade “turen” att numret stod där när jag skulle kontakta en arbetsgivare efter att mobilen krakulerat :)

Användarnivå 4
Emblem +25

Har fått hjälp på chatten idag! 

*stäng tråd*

Toppen att du har fått hjälp på chatten redan! :hugging:

@MickeMM

Förut kunde man även här se telefonnummer, datum och tid samt längd på samtal - men sådana detaljer är inte längre tillgängliga på Mitt Vimla på grund av GDPR-lagen.

Tack för utförliga svaret Amanda, då vet jag. Hade “turen” att numret stod där när jag skulle kontakta en arbetsgivare efter att mobilen krakulerat :)

Nemas! Och vilken tur :smile:

Svara