Fråga

uppgradering av abonnemang

  • 1 June 2022
  • 5 svar
  • 223 visningar

Hej

Idag fick jag veta att kommande fakturan höjs från 80kr (6GB) till 110kr (7GB). Jag skulle gärna vilja att fortsätta med gamla abonnemang. Vad kan göra?


5 svar

Användarnivå 3

Hej

Idag fick jag veta att kommande fakturan höjs från 80kr (6GB) till 110kr (7GB). Jag skulle gärna vilja att fortsätta med gamla abonnemang. Vad kan göra?

Inget.

Möjligtvis byta operatör.

Användarnivå 4
Emblem +25

Hej @Sefika Berrin Vural ,

I princip alla våra kunder har fått ändringar på sina abonnemang och det abonnemang du haft tidigare finns tyvärr inte kvar.

Om du vill fortsätta betala ditt nuvarande pris (misstänker att du har 2 tipsningar) kan du nedgradera till 3 GB för 100 kr i månaden.

 

 

Hej

Idag fick jag veta att kommande fakturan höjs från 80kr (6GB) till 110kr (7GB). Jag skulle gärna vilja att fortsätta med gamla abonnemang. Vad kan göra?

Vimla har försämrat abonnemanget för oss 55+/pensionärer så tyvärr kan du inte gör något åt det :(

"Uppgraderingen" är ett slag i ansiktet för många av oss trogna kunder!

6GB är med marginal tillräckligt för mig. Nu höjer man surfpotten till 7GB (något jag inte behöver) och avgiften höjs med 30 % från 90kr till 120 kr.

Om jag väljer att nedgradera 3GB får jag således halva nuvarande surfpott till ett högre pris (100 kr) än det jag nu har! Och då förlorar jag dessutom en massa sparad surfpott! 

Snacka om USEL kundpolitik! 

Jag har uppskattat Vimla fram till nu. Jag är van vid att man håller ingådda avtal. Tittar mig nu om efter alternativ operatör. 

Skäms Vimla! 

Svara