Uppdatering kring köp från Google Play & Microsoft Store

  • 25 oktober 2018
  • 124 svar
  • 23 visningar


Visa första inlägg

124 svar

Super @Ida_Vimla

Jag lyckas dock inte få detta att funka på min iPhone, skulle du kunna säga hur man går till väga för att aktivera det?

När jag försöker upopdatera min betalningsinformation på mitt apple-id till "Betalning via mobilräkning" får jag detta felmeddelande: "Det går inte att genomföra din förfrågan just nu. Du måste kontakta operatören för att kunna fortsätta."


@Ida_Vimla sa i [Uppdatering kring köp från Google Play & Microsoft Store](/post/22403):

>

Hej allesammans!


Här kommer äntligen lite mer info och bra sådan.

Man kan nu göra köp med Google Play och.........APPLE!
Provade själv nyss att köpa hem en app (har iPhone) och det gick utmärkt :)

Om någon fortfarande upplever problem gällande detta så kontakta vår support direkt!



@Gneken

Kan det vara så att du har gamla simkortet?


Det fungerar endast på Vimla 2.0 för Iphone som det ser ut just nu.

Användarnivå 6

@Isabelle_vimla

Kan du också kolla på min fråga ovan? Jag kan göra enstaka köp via Google Play men inte betala prenumerationer (t.ex. Google Music) via mitt Vimla-abonnemang. Det kunde jag förut, innan strulet i höstas.

@mlo

Jag ska undersöka! Återkommer när jag fått klarhet:)


*Edit* Rättat felstavning*

Användarnivå 6

@Isabelle_vimla

Tack!

Stämmer bra. Synd att det inte funkar för gamla :)

Får helt enkelt klara mig utan då.

@Isabelle_vimla sa i [Uppdatering kring köp från Google Play & Microsoft Store](/post/22431):

>

@Gneken

Kan det vara så att du har gamla simkortet?


Det fungerar endast på Vimla 2.0 för Iphone som det ser ut just nu.

Fick just uppdaterad info om att det ska fungera på både Vimla Classic och 2.0, så ni som upplever problem får gärna kontakta supporten med vilket nummer som ni försökt ifrån och tidspunkt då försöket gjorts. Dubbelkolla också att utlands- och betalsamtal är aktiverat på abonnemanget.


Det ska även fungera med prenumerationer, så @mlo du får gärna också maila in uppgifterna :)

Ping @Gneken

Användarnivå 4

På Android så är det viktigt att ta bort betalsättet Telenor (om man har det sen innan) och lägga till det igen.

Då kontaktar jag supporten ;)

@Gneken


Vi hittade ett litet fel som gjorde att det inte fungerade för vissa på Vimla Classic, med appstore. Det ska nu vara åtgärdat så det ska fungera för alla!

@Isabelle_vimla


Kan bekräfta att det funkar, grymt jobbat. Satt med någon på supporten tidigare idag efter att du skrev att man skulle kontakta dem och nu bara funkar det. Super!

Grymt att ni är snabba på att återkoppla nu också! Bra slut på jobbvecka, ha det bra och trevlig helg :)

Emblem +3

Kan även jag meddela att det fungerar nu på iOS med Vimla 1.0. Trevlig helg alla! =)

det verkar ha försvunnit igen

Funkade nyss på iOS för mig, hur provade du? Google Play?


@Hampus-Dyrén sa:

det verkar ha försvunnit igen
Användarnivå 4

När kan man se på "Mitt Vimla" hur mycket man har köpt för? Innan stod det betalsamtal/tjänster men det står inte längre.
Nu vet jag förvisso hur mycket jag handlat för, men det hade varit bra och veta samt ha extra koll på det så man inte får en häftig räkning i efterhand. .

@MickeMM


Står fortfarande Betaltjänster för mig.

Användarnivå 4

@Gneken - Under betalningar?

@Gneken ja det stämmer, har sen start haft telenor som betalnings alt men nu är det borta och går inte att lägga till igen, försöker jag kommer jag bara till att lägga till ett nytt kort.

Funkade nyss på iOS för mig, hur provade du? Google Play?


@Hampus-Dyrén sa:



det verkar ha försvunnit igen
Användarnivå 5

@MickeMM Jag vet inte om du och @Gneken pratar om samma sak här. Men för att se förbrukningen för de betaltjänster som nyttjats så är det på Mitt Vimla -> Betalningar -> Visa betaltjänster, så ska det redovisas där. Förstår jag dig rätt då @MickeMM ?


Vad gäller köp via faktura från Google Play så ska Telenor Sverige AB finnas med som alternativ när man ska välja en betalmetod, kan någon av er visa med en skärmdump hur det ser ut för er?

/Alex

Användarnivå 4

@Alex_Vimla förr stod det under betalning hur mycket man köpt för på google play. Det var innan ni gjorde om "Mitt Vimla".
Detta är ett exempel på hur det kunde stå:

Period: mars

Månadsavgift: 2019.03.01 - 2019.03.31 100 kr

Data 0 kr

SMS/MMS inom Sverige 0 kr

Samtal i Sverige 0 kr
Betaltjänster 52 kr

Tips-rabatt -380 kr

Summa: -228 kr att betala. (eller så stod det 0 kr, är osäker)

p.s Tagg och citatfunktionen är riktigt kass här i forumet :)

Användarnivå 5

@MickeMM Okej, nu tror jag att jag förstår dig. Du menar på att man numera måste göra fler klick för att se betaltjänsterna?


Jo jag vet, citatfunktionen speciellt känner jag.


/Alex

Användarnivå 4

Alex: Innan stod det specat under betalningar hur mycket man hade handlat på Google sammanlagt.
Alltså att ni räknade ut den sammanlagda summan efter google köp, tipsrabatter m.m. Ungefär så som jag visar i exemplet.

@Alex_Vimla sa i [Uppdatering kring köp från Google Play & Microsoft Store](/post/22648):



Vad gäller köp via faktura från Google Play så ska Telenor Sverige AB finnas med som alternativ när man ska välja en betalmetod, kan någon av er visa med en skärmdump hur det ser ut för er?

/Alex


finns det inte som alternativ på en Android lur så kan man behöva rensa Google play cache och minne på android.

Användarnivå 5

@MickeMM Jo men exakt, det är något som vi jobbar på för att kunna visa på ett enklare sätt.


/Alex

Användarnivå 6

@Isabelle_vimla

Snabb uppföljning: det funkade när jag tog bort mina prenumerationer och sedan la till dem igen, som vi diskuterade per mail.

(skriver här mest ifall någon annan har samma problem)

Svara