Uppdatering kring köp från Google Play & Microsoft Store

  • 25 oktober 2018
  • 124 svar
  • 23 visningar


Visa första inlägg

124 svar

Kul att detta är på väg att lösas.
Tänkte bara höra om det är aktiverat ännu ?

@Viktor_Vimla sa:

@mlo sa:



@Viktor_Vimla hur går det med detta?
Jag fick faktiskt precis för 20 minuter sen svar av Google och vi kommer under denna eller början av nästa vecka aktivera köp via Google Play Store igen!


/Viktor
Användarnivå 6
Emblem

@MagnusA sa:

Kul att detta är på väg att lösas.
Tänkte bara höra om det är aktiverat ännu ?

Funkar inte för mig i alla fall.

Användarnivå 7

Det kan väl inte vara så att Vimla än en gång lämnat en alltför optimistisk tidplan...?

Så förvånad jag blir... 😜

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej allihopa!


Snackade lite med Viktor som nyligen fått besked av Google att de fortfarande håller på att aktivera detta, det verkade ta längre tid än beräknat. Vi har dock fått info om att det ska vara igång denna vecka, så det bör ske idag eller imorgon.
Om jag får reda på mer så skriver jag här!

@Ida_Vimla


Apple då?

Det funkar ännu inte..

Användarnivå 6
Emblem

Alltså, nu blir jag sådär less igen. Tänk om NÅGOT kunde hända den tid som sagts! Bara en endaste gång! Funkar fortfarande inte för mig i alla fall. Snart slut på månaden och jag skulle gärna vilja ha in det på månadens faktura men det kommer nog inte att hända. 😞 .

Användarnivå 7

Exakt! Det är detta som är så fruktansvärt tröttsamt med Vimla! Att inte en enda liten sak kan bli som utlovats... Måste Vimla misslyckas varenda gång med att hålla det man lovar?

Det ger ett fruktansvärt amatörmässigt intryck att Vimla alltid misslyckas med att leverera sina löften och att Vimla aldrig lär sig... 😠

@Asawi sa:

Alltså, nu blir jag sådär less igen. Tänk om NÅGOT kunde hända den tid som sagts! Bara en endaste gång! Funkar fortfarande inte för mig i alla fall. Snart slut på månaden och jag skulle gärna vilja ha in det på månadens faktura men det kommer nog inte att hända. 😞 .
Användarnivå 6

Familj, vänner och bekanta, kort sagt alla jag känner, har lämnat Vimla, för sinnesfridens skull. Varför stanna kvar och slåss mot väderkvar? Absolut inget i Vimlas kompetens har ju ändrats på de år som Telenor experimenterat med Vimla.

Jag är kvar i detta forum för att det kan ju faktiskt vara underhållande med freak show. Det går ju inte att ta denna lekstuga på allvar. Det finns många bättre alternativ som inte behöver kosta märkbart mer. Hellre betala en skvätt än att ständigt irritera sig på en så pinsam inkompetens.

Kääns faktiskt befriande ibland att inte vara kvar som kund i röran hos Telenor/Vimla.

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej,


Status är fortfarande som ovan gällande Google Play, jobbar på att få tag i mer info.

@Andyman Apple ligger längre fram i tiden hos oss :)

Användarnivå 7

Låt oss gissa:

De jobbar på det och det kommer snart... 😉

@Ida_Vimla sa:

jobbar på att få tag i mer info.
Användarnivå 5
Emblem +6

Hej allesammans!


Här kommer äntligen lite mer info och bra sådan.

Man kan nu göra köp med Google Play och.........APPLE!
Provade själv nyss att köpa hem en app (har iPhone) och det gick utmärkt :)

Om någon fortfarande upplever problem gällande detta så kontakta vår support direkt!



Användarnivå 4

YES! Det fungerar!.. Äntligen.. Tack!

Användarnivå 7

@Ida_Vimla sa:

Hej allesammans!

Här kommer äntligen lite mer info och bra sådan.
Man kan nu göra köp med Google Play och.........APPLE!
Provade själv nyss att köpa hem en app (har iPhone) och det gick utmärkt :)

Om någon fortfarande upplever problem gällande detta så kontakta vår support direkt!

Tack för detta @Ida_Vimla

Äntligen lite positiv info från Vimla! ☺

Användarnivå 6
Emblem

Underbart! Bättre sent än aldrig!

Sanslöst😁😁😁😁😁👍👍👍👍👍👍

Användarnivå 6

Det funkar inte för mig att köpa via Google Play. Jag ser inte Vimla som alternativ i listan över betalningsmetoder. Däremot dyker Telenor men med röd text under som säger

"Your device is not provisioned for carrier billing. Contact your mobile operator."

När jag istället försöker lägga om en prenumeration till att betala genom Vimla ser jag vare sig Vimla eller Telenor som alternativ.

Både och funkade förut.

Användarnivå 4

Ta bort Telenor som betalningsmetod och lägg till Telenor igen.

@mlo sa i [Uppdatering kring köp från Google Play & Microsoft Store](/post/22409):

>

Det funkar inte för mig att köpa via Google Play. Jag ser inte Vimla som alternativ i listan över betalningsmetoder. Däremot dyker Telenor men med röd text under som säger

"Your device is not provisioned for carrier billing. Contact your mobile operator."

När jag istället försöker lägga om en prenumeration till att betala genom Vimla ser jag vare sig Vimla eller Telenor som alternativ.

Både och funkade förut.

Användarnivå 6

@NiklasO sa:

Ta bort Telenor som betalningsmetod och lägg till Telenor igen.

Tack NiklasO, nu funkar det att göra enstaka köp.

Däremot går det fortfarande inte att betala prenumerationer den här vägen. Förut drogs min månatliga kostnad för Google Music genom Telenor men det alternativet finns inte längre. @Ida_Vimla @Viktor_Vimla

@borgus sa:

Familj, vänner och bekanta, kort sagt alla jag känner, har lämnat Vimla, för sinnesfridens skull. Varför stanna kvar och slåss mot väderkvar? Absolut inget i Vimlas kompetens har ju ändrats på de år som Telenor experimenterat med Vimla.
Jag är kvar i detta forum för att det kan ju faktiskt vara underhållande med freak show. Det går ju inte att ta denna lekstuga på allvar. Det finns många bättre alternativ som inte behöver kosta märkbart mer. Hellre betala en skvätt än att ständigt irritera sig på en så pinsam inkompetens.
Kääns faktiskt befriande ibland att inte vara kvar som kund i röran hos Telenor/Vimla.


Hej Borgus!

I trivselreglerna som vi alla behöver förhålla oss till står det tydligt att man ska hålla en god ton mot varandra och att skriva inlägg som bidrar till diskussionen. Detta inlägg gör varken eller, att skriva att vi är inkompetenta är knappast att hålla god ton och att hänvisa till forumet och Vimla som en lekstuga eller freak show bidrar inte till de diskussioner vi vill ha här.

Läs gärna igenom trivselreglerna, som du hittar på denna länk och tänk på det till nästa gång du postar!

Du lägger ju väldigt mycket tid och energi här på forumet. Om du tycker att allt är så hemskt här och har svårt att förhålla dig till reglerna bör överväga vad du egentligen vill ha ut av att vara här : )

Användarnivå 6

@Isabelle_vimla

Tack Isabelle. Jag har själv varit på väg att skriva något om att tonen blivit onödigt hård på sistone. Självklart måste man få vara kritisk och jag har själv varit det vid upprepade tillfällen. Men precis som Isabelle tycker jag att vi alla bör tänka över hur vi uttrycker oss. Ambitionen här bör vara att få till konstruktiva diskussioner.

Ni som skriver spydiga och nedsättande kommentarer, skulle ni bli motiverade att göra ett bra arbete om ni ständigt fick höra sådant? En vänlig och saklig ton, där man kan beskriva vad man tycker är fel på ett sätt som inte trycker ner kan hjälpa Vimla-personalen att göra sitt jobb på ett bra sätt. En vänlig klapp på axeln gör vida bättre nytta än ett hårdhänt slag. Jag gör själv min sista dag som Vimla kund idag, men jag hyser inget negativt mot Vimla eller personalen, det är mer en teknisk fråga som gör att jag lämnar, vilken går jag inte in på här, Vimla vet. Kanske jag återvänder en dag, vem vet. Ha det gott Ida, Isabell och allt vad ni heter.

@Rasseman

Tack för de fina orden och din tid hos oss. Du är självklart varmt välkommen tillbaka i framtiden om det blir läge! <3

Användarnivå 6

@Isabelle_vimla

Du har naturligtvis rätt.

Det blir lätt så, när man blivit grundlurad av ett företag. Jag ska undvika att skriva något i detta forum, tills jag eventuellt hittar något positivt att skriva om.

@borgus

Tack för att du lyssnar och tar till dig, hoppas du får en superfin helg!

Svara