Uppdatering kring köp från Google Play & Microsoft Store

  • 25 oktober 2018
  • 124 svar
  • 23 visningar


Visa första inlägg

124 svar

Användarnivå 6

@Asawi skrev i en annan tråd att ni sagt att betalningar till Google Play kommer kräva Vimla 2.0 framöver (se https://forumet.vimla.se/topic/3230/en-utförlig-re...).

Jag har inte sett det sägas och vill gärna dubbelkolla med er på Vimla, är det så? Det vore ju märkligt om ni fixar avtal för en plattform som inte funkar men ignorerar oss som inte kan byta plattform förrän ni fått ordning på roamingavtal och annat nödvändigt.

@Viktor_Vimla, stämmer det att era nya avtal bara kommer gälla Vimla 2.0 eller är det ett missförstånd? Jag hoppas innerligt på missförstånd.

Användarnivå 6
Emblem

@mlo Det är nog jag som blandar ihop det med något annat. Det var "något" som troligen skulle kräva Vimla 2, men det var nog inte Google-betalningar. Verkar ju helt ologiskt. Så helt säkert jag som rört ihop det!

@Asawi

Du har förmodligen läst mitt inlägg, supporten sa till mig att Google Play-betalningen troligen skulle kräva Vimla 2.0. Men jag hoppas att vi kan få ett uttalande från @Viktor_Vimla för jag antar att han är bättre insatt än Vimlas support. Grejen är att jag väldigt gärna vill ha tillbaka Google Play-betalningarna igen, men jag vill inte behöva byta till Vimla 2.0 för att det ska funka.

Användarnivå 6

@Spotify

Tack för förtydliganden. Då hoppas vi att Viktor kan svara.

@Viktor_Vimla

Har det skett några framsteg öht? Stämmer det som supporten sa till mig att det förmodligen skulle kräva Vimla 2.0 i framtiden?

Nåt nytt på fronten?

Kommer det krävas Vimla 2.0 för att man ska kunna använda Google Play-betalningar likt er support sa till mig? Vi fick aldrig något svar på den frågan.

@Alex_Vimla @Viktor_Vimla

Emblem +1

Det kommer inte krävas 2.0 för att få igång tjänsterna. Lösningen innebär 1.0 och 2.0

@Viktor_Vimla


När kan det tänkas vara igång?

Användarnivå 4

Jag tog bort mig helt från Google Pay och anmälde mig igen. Då dök fortfarande Telenor upp som betalningsalternativ. OM det rä som Vimla säger att ett nytt avtal krävs så borde inte Telenor komma upp som ett alternativ. Så något stämmer inte här. Hade varit bra om ni på vimla verkligen berätta vad som hänt och gäller.

Peronligen tror jag det är en kostnadsfråga. Vimla tjänar in på detta genom att pengarna stannar inom företaget. Har jag fel Vimla?

Emblem +1

@MickeMM sa i [Uppdatering kring köp från Google Play & Microsoft Store](/post/21192):

>

Jag tog bort mig helt från Google Pay och anmälde mig igen. Då dök fortfarande Telenor upp som betalningsalternativ. OM det rä som Vimla säger att ett nytt avtal krävs så borde inte Telenor komma upp som ett alternativ. Så något stämmer inte här. Hade varit bra om ni på vimla verkligen berätta vad som hänt och gäller.

Peronligen tror jag det är en kostnadsfråga. Vimla tjänar in på detta genom att pengarna stannar inom företaget. Har jag fel Vimla?


Du kan inte ha mer fel än vad du har just nu. Anledningen till att Telenor dyker upp är för att Vimla 1.0 använder deras IMSI-range och den är per default godkänd. Sen när köp försöker genomföras så kommer det nekas då du har Vimla, då vi "tekniskt sätt" är en Service Provider/MVNO till Telenor och avtalen gäller endast för huvudvarumärket. Detta är vad vi försöker ändra på, så att även vi är inkluderade i avtalen.


/V

Användarnivå 4

@Viktor_Vimla - Så hade jag haft Vimla 2.0 så kommer inte Telenor upp som alternativ menar du?
Men varför släpper inte Telenor genom det tills allt är fixat? Det står "Betalningsprofilen har inaktiverats". För mig innebär det att Telenor har stängt av Vimlas kunder.

Jag får ett annat felmeddelande.

Om jag uppfattat det rätt är det Google som säger nej till Vimla då de inte ingår i avtalet?


@MickeMM sa:

@Viktor_Vimla - Så hade jag haft Vimla 2.0 så kommer inte Telenor upp som alternativ menar du?
Men varför släpper inte Telenor genom det tills allt är fixat? Det står "Betalningsprofilen har inaktiverats". För mig innebär det att Telenor har stängt av Vimlas kunder.

Användarnivå 4

@Gneken - Jag tog bort google pay, så detta meddelandet få man när man förösker lägga till Telenor som en betalningsmöjlighet.
Har man redan Telenor inlagt, så är det möjligt att man får ett annat meddelandet, det minns jag inte.

Gjorde precis som dig för att se vad jag skulle få för felmeddelande faktiskt.

@MickeMM sa:

@Gneken - Jag tog bort google pay, så detta meddelandet få man när man förösker lägga till Telenor som en betalningsmöjlighet.
Har man redan Telenor inlagt, så är det möjligt att man får ett annat meddelandet, det minns jag inte.

Användarnivå 4

Möjligt! Går inte att ta en skärmdump från Google Play så jag kan visa. Men det är iaf det meddelandet jag fick.

@MickeMM sa:

Peronligen tror jag det är en kostnadsfråga. Vimla tjänar in på detta genom att pengarna stannar inom företaget. Har jag fel Vimla?

Det här är vad jag också börjar misstänka, man lär ju spara en del pengar på det. Har försökt hitta någon annan användning av mina tipsningar men inte hittat något av värde.

Användarnivå 6

@Viktor_Vimla sa:

Det kommer inte krävas 2.0 för att få igång tjänsterna. Lösningen innebär 1.0 och 2.0

Tack Viktor för rakt och enkelt svar. Tack också för förklaring längre ned i tråden. Sånt uppskattas.

Uppdatering kring detta Viktor?

Användarnivå 6

@Viktor_Vimla hur går det med detta?

Emblem +1

@mlo sa:

@Viktor_Vimla hur går det med detta?

Jag fick faktiskt precis för 20 minuter sen svar av Google och vi kommer under denna eller början av nästa vecka aktivera köp via Google Play Store igen!


/Viktor

@Viktor_Vimla





strålande!

Användarnivå 6

@Viktor_Vimla

Härligt, bra jobbat!

@Viktor_Vimla


Apple då?

@Viktor_Vimla

@Alex_Vimla


Hur ser det ut kring Apple och Google ?

Svara