Tvångsavslut

  • 20 augusti 2016
  • 11 svar
  • 1 visning

Kollade ett par av mina abonnemang. Det är en grön blaffa i toppen på Mitt Vimla att mina abonnemang kommer att avslutas vid månadsskiftet.

 

Tydligen tålde ni inte kritiken av Klarna möget och helt sonika avslutar mina abonnemang utan att meddela mig. Som tur var gick jag in och kollade mina abonnemang på Mitt Vimla. 

 

Tackar för denna tiden!


11 svar

Emblem +1
Jag kan lova dig att inget tvångsavslut har skett, om det står att abonnemanget ska avslutas så har du klickat på "Avsluta" på mitt vimla.

Kontrollera gärna så du inte har avslutat ett och du har en cookie som bråkar.

/Viktor

Där har du verkligen riktigt fel. Jag har inte klickat på Avsluta på mina samtliga abonnemang. 

 

TRoligen är det era programmerare som inte har förstått att om man avslutar ett (1) abonnemang så kommer blaffan upp på samtliga.

Användarnivå 5
Emblem +2

Vi skulle aldrig tvångsavsluta dig @svenerikols! Du är en av våra favoritmedlemmar som varit med jättelänge. 

 

För mig är det jätteviktigt att man får kritisera oss och jag tycker att vi är öppna och ärliga när vi svarar på kritik - det har vi ju alltid varit och jag är lite förvånad att du tror att något skulle vara annorlunda nu. 

 

Det som gör att det ser ut som att flera abonnemang är avslutade är sannolikt en cookie i din webbläsare, så ifall du testar att logga in med en annan webbläsare eller på en annan dator borde det se annorlunda ut. Testa gärna det och återkom ifall det fortfarande ser konstigt ut - om något visas fel vid abonnemangsavslut så fixar vi självklart det! 

 

Du har hjälpt oss mycket under din tid som medlem @svenerikols och för det är jag väldigt tacksam. Jag vill ge dig ett stort tack för din tid hos oss och du är självklart alltid välkommen tillbaka! 

Tackar för ditt svar @Petter!

 

Troligvis är det som du säger att problemet har med cookie att göra. Men som kund/medlemm skall jag inte behöva förstå hur ni bygger systemet. Är det då en helg med några dagar kvar på månaden så får man ju minst sagt panik. Det är ju (i bästa fall) precis att man hinner prortera innan enligt medddelandet "Avslutas vid månadsskiftet". Detta tycker jag är en bugg som ni bör fixa omgående, det är verkligen ingen höjdare att få det meddelandet på alla sina abonnemang bara för att man har avslutat ett.

 

Sedan det här med Klarna, jag hade ju tidigare problem med att "byta kort" till en kompis (abb avstängt) . Efter ett tag lyckades det hela och @Viktor säger att det kommer att dras automatiskt. Sedan blir det som man befarade, en faktura från Klarna med ett pålägg på 60 kr. Detta kunde man förstå och förvänta sig, det är ju en del av Klarnas strategi. Men man kan ju inget säga, man är ju skyldig att kolla att ni dragit summan. Man skall alltså kolla vare dag, utan att veta hur lång tid det tar för er att dra summan på kortet. 

 

Det är jäkligt vemodigt att lämna er, trodde verkligen på era ideer när ni startade upp.

 

Ha det gott!

Sven-Erik

 

 

Användarnivå 5
Emblem +2

Jag har skrivit ett låååångt blogginlägg om Klarna och hur vi tänker kring dem som partner ifall du vill läsa @svenerikols: https://forumet.vimla.se/t5/Blogg/En-hektisk-sommar-och-ny-betalpartner-p%C3%A5-plats/ba-p/12018

Likväl får jag ett mejl idag som säger att mitt sista abonnemang avslutas vid månadsskiftet. Detta har varit pausat o öppnades i tisdags, har fått mejl ang detta. Om jag nu mot förmodan i det allmänna kaoset med en blaffa som säger att jag sagt upp alla mina abonnemang (i lördags), varför får jag mejlet först idag?

Detta bör ni se över tycker jag, att avsluta ett abonnemang innebär inte att det skall bli fullständig kaos med en blafffs på alla konton att avslut kommer att ske ( som jag fick i lördags)

När jag nu fick mejl idag om avslut så innebär det med största sannolikhet att jag inte hinner portera till annan operatör o numret går om intet.

detta har hänt mig med. jag fick sms igår att jag blev pausad efter försrågan... men jag har inte bett om att bli pausad och jag kan inte ancända mitt kort det står ändast ingen service....

 

min sambo hade liknande problem han loggade in tidigare denna månaden och där stod att hans kort skulle pausas oxå men eftersom han kontaktade kundservice så fixade dom det. men jag står hä r nu och behöbder ring och får ringa från hans telefon för mitt inte fungerar. jag kommer ju leta reda på något annat som faktiskt fungerar

Emblem +1

Hej @AmandaJacobi,

 

Ditt abonnemnag pausades av misstag igår, men pausningen togs bort vid 21:22 av dig själv via Mitt Vimla. Har du testat starta om telefonen sen dess?

 

/Viktor

Efter att jag såg ditt svar så startade jag om telefonen och nu funkar det igen. Men varför händer det sådana här saker från första början? 

 

Jag förväntar mig och min sambo någon typ av kompensation.

Emblem +1

Detta uppstod dessvärre pga. att din betalning inte kom in i tid till oss förra månaden. En pausning som skulle tas bort när du väl betalade blev kvarlagd i systemen och ett flertal abonnemang blev igår pausade.

 

Så fort det upptäcktes så tog jag bort alla pausningar efter ca 45 minuter, du hann dock ta bort den själv efter knappt 20 minuter.

 

När det gäller eventuell kompensation så är du välkommen att kontakta oss på hej@vimla.se.

 

/Viktor

 


Viktor skrev:

Detta uppstod dessvärre pga. att din betalning inte kom in i tid till oss förra månaden. En pausning som skulle tas bort när du väl betalade blev kvarlagd i systemen och ett flertal abonnemang blev igår pausade.

 

Så fort det upptäcktes så tog jag bort alla pausningar efter ca 45 minuter, du hann dock ta bort den själv efter knappt 20 minuter.

 

När det gäller eventuell kompensation så är du välkommen att kontakta oss på hej@vimla.se.

 

/Viktor


Hoppas ni inser att såna här saker inte FÅR hända? (Har en liknande historia).

Svara