Fråga

sim-kort strul

  • 19 December 2021
  • 1 svar
  • 17 visningar

Hej,

jag har nyss skaffat abonnemang hos er och därmed fått hem ett sim-kort som jag satt i. Problemet är att sim-kortet inte verkat aktiverats. Det står att jag inte har någon internetuppkoppling. Kan inte heller ringa eller smsa. Jag har provat era felsökningsmetoder och även ringt till min förra operatör.där kollade jag om jag var operatörslåst. Det var jag inte. 
 

vad kan problemet vara? 
 

Jag har även råkat slänga simkortshållaren som man får i början där pin och puk kod står. Skulle ni kunna skicka en eventuellt ny pin-kod eller ge mig min befintliga.

tack på förhand!

 


1 svar

Användarnivå 5
Emblem +2

Har du precis fått ett SIM-kort så måste du skicka ett meddelande på chatten till supporten och be de aktivera dit kort. Du kan tidigast aktivera det på måndag kl 9 när supporten är på plats.
https://vimla.se/chatt

Svara