Fråga

öppna numret för utportering

  • 13 October 2021
  • 3 svar
  • 34 visningar

Hej, Jag vill flytta mitt nummer till ett annat abonnemang, jag har fått företags abonnemang och önskar att ni öppnar numret för utportering, vid förändringen vill jag avsluta eller pausa mitt befintliga abonnemang så jag slipper betala för detta, vad behöver jag göra?

mvh Patrik


3 svar

Användarnivå 4
Emblem +1

@Amanda_Vimla kan du hjälpa till med detta? :) 

Användarnivå 3
Emblem

Hej, Jag vill flytta mitt nummer till ett annat abonnemang, jag har fått företags abonnemang och önskar att ni öppnar numret för utportering, vid förändringen vill jag avsluta eller pausa mitt befintliga abonnemang så jag slipper betala för detta, vad behöver jag göra?

mvh Patrik

När du flyttar ut ditt nummer, avslutas ditt abonnemang automatiskt. Det enda man som kund behöver göra är att se till att det är samma personnummer hos mottagande och nuvarande operatör.

Är det ett företagsabonnemang det ska flyttas till, måste ditt nuvarande abonnemang också vara registrerat på samma organisationsnummer. Du behöver ta kontakt med Vimlas kundtjänst:

https://www.vimla.se/kontakt

Minst dåligt är chatten vardagar kl 9-16.

Användarnivå 4
Emblem +21

Hejsan @Thomas Patrik !
Supertråkigt att du ska lämna oss!  
Precis som @Induktion skriver så kommer abonnemanget hos oss att avslutas när numret lämnar oss.

Ditt nummer hos oss ligger alltid öppet, inga bindningstider så du kan lämna oss precis när du vill. Så det ska bara vara att be din nya operatör att flytta numret.

Vi har dessvärre inga möjligheter att ändra till orginisationsnummer hos oss så här behöver det lösas när numret kommer till din nya operatör. Du kan antingen skriva under en fullmakt där du godkänner att numret flyttas till ett orginisationsnummer eller flytta över det till ett privat abonnemang till operatören först och göra en överlåtelse till företaget där. Fullmakten har i så fall din nya operatör. 

Lycka till nu!

Svara