Fråga

Nytt nummer - sim-kort spärrat

  • 21 november 2020
  • 3 svar
  • 28 visningar

Hej, min son har sitt abonnemang via er. Han lämnade ut sitt nummer till någon okänd som ville låna pengar (numret är kopplat till swish) och blev sedan orolig och spärrade sitt sim-kort. Antar att kopplingen till Swish då har avbrutits? Han behöver nu ett nytt nummer hos er så han kan  fortsätta använda ert abonnemang. Hur gör vi bäst? Mvh Linda Lange


3 svar

Användarnivå 6
Emblem +14

Ja vi kunder får hjälpa varandra i brist på riktig kundtjänst.

Lycka till

Tack för snabbt svar!

Användarnivå 6
Emblem +14

Vimla brukar inte kunna byta nummer. Men kolla ändå med Vimlas kundtjänst. Den är öppen vardagar 9-16, på chatten. De bör kunna ge exakt besked.

https://vimla.se/kontakt/

Det enklaste är annars att ni direkt skaffar ett kontantkort (t.ex. Comviq Kontant) och registrerar det korrekt med rätt namn och personnummer.

Nästa steg är att ni flyttar in numret till Vimla.

Detta bör ta drygt en vecka.

Swish får ni lösa med banken.

Svara