Fråga

nät vid samtal

  • 2 november 2020
  • 3 svar
  • 44 visningar

Varje gång jag pratar i telefon så slutar mitt mobilnät att fungera. Jag kan med andra ord inte använda mitt nät om jag pratar i telefon. Varför är det såhär? 


3 svar

Användarnivå 5
Emblem +53

Hej @Malin Johanna Elisabeth,
 

Det som bestämmer huruvida man kan ringa och surfa samtidigt är om man samtalet hamnar på 2G eller 3G. Om du har 3G täckning under samtalet så kan du både ringa och surfa, om du har 2G kan du bara ringa. Det som styr vilken av dessa som samtalet kommer vara på här vilken mast som ger starkast täckning när samtalet börjar.

Du kan själv manuellt låsa telefonen till endast 3G så ska du kunna ringa/ surfa samtidigt.

När Vimla får VoLTE i framtiden kommer detta inte längre vara ett problem :)

Hej!

 

jag kan sen en vecka tillbaka inte ta emot inkommande samtal men kan ringa ut. Jag kan alltså inte ta emot ett enda samtal. Såhär har det varit i en vecka nu! 
 

jag har stängt av och på mobilen flera gången utan resultat. 
 

Jag har mailat er support om detta för sex dagar sen men inte fått någon återkoppling. 

Användarnivå 2
Emblem +16

Hej @Jennie Bank 

Har du mailat vår support kommer vi svara så fort vi kan vanligtivs inom fem dagar men vid högre tryck kan det vara längre svarstid. Du når vår support även via chatten på vimla.se/kontakt (öppen vardagar 9-16).
 

Svara