Fråga

Betaltjänst

  • 6 April 2021
  • 3 svar
  • 123 visningar

Hej

upptäckte när fakturan kom att min dotter använt betaltjänst på sin telefon för 400 kr. Trodde inte att det var aktiverat. Och är det måste den stängas av. Jag har varit in bockat bort utlandssamtal/betalsamtal, men är osäker på om det är sammas sak. Vill inte att hon av misstag ska kanske göra av med ännu högre belopp.

mvh Niklas


3 svar

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @NiklasFlorin,

Du har gjort helt rätt i att gå in och stänga av funktionen “utlands- och betalsamtal” på Mitt Vimla. När det är av ska man inte kunna använda telefonen för att göra köp med mobilfakturan.

Har hon tillgång till Mitt Vimla kontot kan det även vara bra att byta lösenord så hon inte kan logga in och slå på funktionen på nytt.

Hej!Vår son har gjort samma. Klickat på en länk och skickat ett sms - vips så drog han igång ett abonnemang om 2*50 kr från Lotty Club. Nu uppe i 400 kr. Kan Vimla stänga av på något sätt så att denna oseriösa speltjänst kan göra detta igen? 
Med vänliga hälsningar
Elin

Användarnivå 2
Emblem +2

Hejsan @Elin Maria,

Då skulle jag be er att logga in på Mitt Vimla → Inställningar → Stäng av Premiumtjänster. Då går det inte att göra några köp via abonnemanget. 
Om det är mer ni undrar och/eller behöver hjälp med om det här, så hjälper vår support er vidare!

Du hittar supporten här:
Mail: hej@vimla.se
Chatt: vimla.se/chatt (sommaröppet vardagar mellan 12:30-16:30).

Svara