Använd Inte vimla. INKASSO varning

  • 2 juli 2020
  • 6 svar
  • 128 visningar

Använd inte vimla.

Kundtjänst är obefintlig. Du kan inte kontakta dem om faktura frågor el andra problem. Dem har bara ett mega forum där dem antagligen hoppas att det ska ersätta kundtjänst.

Mejl svara dem inte på

Dem använder Facebook som alternativ (men inget svar dar heller)
Chatten går knappt och hitta, men ge du det så fungerar inte den heller. När du kommit in i en chat så hinner du skriva 2 meningar innan du loggas ut och måste ställa dig i kö igen för att på nytt skriva allt till en ny person. Och så fortsätter det.

På mitt vimla ska man kunna trycka betala för att få sin faktura betald. Men den här inte fungerat på typ en månad. Står bara att det inte fungerar prova igen senare. Prova igen senare leder då till att din räkning skickas till INKASSO.

och du kan inte på något sätt reda ut detta med vimla.

SKAFFA INTE VIMLA.
det at inte ett seriös företag. Skaffa aldrig ett abenomang där du har fasta betalningar varje månad. De löper alltid en risk att hamna hos inkasso. Särskilt hos ett företag som inte har någon som helst fungerande kundtjänst. Du kan inte göra något annat än att betala inkasso. Finns ingen som står till svars.


6 svar

Användarnivå 6
Emblem +6

Hej @Irisandrea87,

Jag beklagar att du har haft en dålig upplevelse med att komma i kontakt med vår support. Just nu siktar vi på att svara på mail inom 4 arbetsdagar dock det går betydligt snabbare när man chattar med oss.

Jag ser dock att blev bortkopplad från chatt flera gånger. Vi undersöker varför det händer för vissa användare dock du kyckades komma i kontakt med min kolla via FB chatt. Jag ser på ditt abonnemang dock att alla fakturorna är nu i betalda och i orden då inget skickas vidare till inkasso. 

Jag ber verkligen om ursäkt för den dålig upplevelse med vår kundtjänst och tar ombord din feedback. 

Jag kan tyvärr bara hålla med Irisandrea87 i det hon skriver. Liknande har hänt mig. Vimla har fakturerat mig i flera månader EFTER ATT JAG SAGT UPP ABBONEMANGET, vilket var en väldigt lång och strulig process. De har dock skickat fakturorna till en gammal mailadress som jag hade när jag var kund hos dem för flera år sedan istället för den nya jag angett. Resultatet? De felaktiga fakturorna skickades till Inkasso och det finns ingen att få tag på när man försöker reda ut trasslet. 

Jag börjar förstå varför Vimla har tagit just det namnet. Man börjar bli alldeles vimmelkantig av den här röran. Som kunde blir man minst sagt frustrerad. Det känns som att skrika ut sin frustration rätt ut i rymden, utan att egentligen få veta om någon hör en eller inte. Jag har tyvärr bara väldigt dålig erfarenhet av det här företaget (på samtliga punkter). 


 

Använd inte vimla.

Kundtjänst är obefintlig. Du kan inte kontakta dem om faktura frågor el andra problem. Dem har bara ett mega forum där dem antagligen hoppas att det ska ersätta kundtjänst.

Mejl svara dem inte på

Dem använder Facebook som alternativ (men inget svar dar heller)
Chatten går knappt och hitta, men ge du det så fungerar inte den heller. När du kommit in i en chat så hinner du skriva 2 meningar innan du loggas ut och måste ställa dig i kö igen för att på nytt skriva allt till en ny person. Och så fortsätter det.

På mitt vimla ska man kunna trycka betala för att få sin faktura betald. Men den här inte fungerat på typ en månad. Står bara att det inte fungerar prova igen senare. Prova igen senare leder då till att din räkning skickas till INKASSO.

och du kan inte på något sätt reda ut detta med vimla.

SKAFFA INTE VIMLA.
det at inte ett seriös företag. Skaffa aldrig ett abenomang där du har fasta betalningar varje månad. De löper alltid en risk att hamna hos inkasso. Särskilt hos ett företag som inte har någon som helst fungerande kundtjänst. Du kan inte göra något annat än att betala inkasso. Finns ingen som står till svars.

 

Användarnivå 5
Emblem

Jag kan tyvärr bara hålla med Irisandrea87 i det hon skriver. Liknande har hänt mig. Vimla har fakturerat mig i flera månader EFTER ATT JAG SAGT UPP ABBONEMANGET, vilket var en väldigt lång och strulig process. De har dock skickat fakturorna till en gammal mailadress som jag hade när jag var kund hos dem för flera år sedan istället för den nya jag angett. Resultatet? De felaktiga fakturorna skickades till Inkasso och det finns ingen att få tag på när man försöker reda ut trasslet. 

Jag börjar förstå varför Vimla har tagit just det namnet. Man börjar bli alldeles vimmelkantig av den här röran. Som kunde blir man minst sagt frustrerad. Det känns som att skrika ut sin frustration rätt ut i rymden, utan att egentligen få veta om någon hör en eller inte. Jag har tyvärr bara väldigt dålig erfarenhet av det här företaget (på samtliga punkter). 


 

Använd inte vimla.

Kundtjänst är obefintlig. Du kan inte kontakta dem om faktura frågor el andra problem. Dem har bara ett mega forum där dem antagligen hoppas att det ska ersätta kundtjänst.

Mejl svara dem inte på

Dem använder Facebook som alternativ (men inget svar dar heller)
Chatten går knappt och hitta, men ge du det så fungerar inte den heller. När du kommit in i en chat så hinner du skriva 2 meningar innan du loggas ut och måste ställa dig i kö igen för att på nytt skriva allt till en ny person. Och så fortsätter det.

På mitt vimla ska man kunna trycka betala för att få sin faktura betald. Men den här inte fungerat på typ en månad. Står bara att det inte fungerar prova igen senare. Prova igen senare leder då till att din räkning skickas till INKASSO.

och du kan inte på något sätt reda ut detta med vimla.

SKAFFA INTE VIMLA.
det at inte ett seriös företag. Skaffa aldrig ett abenomang där du har fasta betalningar varje månad. De löper alltid en risk att hamna hos inkasso. Särskilt hos ett företag som inte har någon som helst fungerande kundtjänst. Du kan inte göra något annat än att betala inkasso. Finns ingen som står till svars.

 

Har du testat att chatta med Vimla om det här? 

Användarnivå 5
Emblem

@Spotify 

Det är nog avsevärt mycket enklare att fly från eländet och byta operatör. Det finns ju faktiskt operatörer som inte är så här katastrofalt röriga.

Jag kan tyvärr bara hålla med Irisandrea87 i det hon skriver. Liknande har hänt mig. Vimla har fakturerat mig i flera månader EFTER ATT JAG SAGT UPP ABBONEMANGET, vilket var en väldigt lång och strulig process. De har dock skickat fakturorna till en gammal mailadress som jag hade när jag var kund hos dem för flera år sedan istället för den nya jag angett. Resultatet? De felaktiga fakturorna skickades till Inkasso och det finns ingen att få tag på när man försöker reda ut trasslet. 

Jag börjar förstå varför Vimla har tagit just det namnet. Man börjar bli alldeles vimmelkantig av den här röran. Som kunde blir man minst sagt frustrerad. Det känns som att skrika ut sin frustration rätt ut i rymden, utan att egentligen få veta om någon hör en eller inte. Jag har tyvärr bara väldigt dålig erfarenhet av det här företaget (på samtliga punkter). 


 

Använd inte vimla.

Kundtjänst är obefintlig. Du kan inte kontakta dem om faktura frågor el andra problem. Dem har bara ett mega forum där dem antagligen hoppas att det ska ersätta kundtjänst.

Mejl svara dem inte på

Dem använder Facebook som alternativ (men inget svar dar heller)
Chatten går knappt och hitta, men ge du det så fungerar inte den heller. När du kommit in i en chat så hinner du skriva 2 meningar innan du loggas ut och måste ställa dig i kö igen för att på nytt skriva allt till en ny person. Och så fortsätter det.

På mitt vimla ska man kunna trycka betala för att få sin faktura betald. Men den här inte fungerat på typ en månad. Står bara att det inte fungerar prova igen senare. Prova igen senare leder då till att din räkning skickas till INKASSO.

och du kan inte på något sätt reda ut detta med vimla.

SKAFFA INTE VIMLA.
det at inte ett seriös företag. Skaffa aldrig ett abenomang där du har fasta betalningar varje månad. De löper alltid en risk att hamna hos inkasso. Särskilt hos ett företag som inte har någon som helst fungerande kundtjänst. Du kan inte göra något annat än att betala inkasso. Finns ingen som står till svars.

 

Har du testat att chatta med Vimla om det här? 


Självklart har jag försök chatta med dem. Problemet är att Vimla är näst intill omöjliga att få tag på. Sist tog det inte mindre än 3 MÅNADER att få ett ordentligt. Jag lade utan överdrift ner minst 60 timmar på att skicka mail och sitta i deras oändliga chattköer innan jag till slut kunde “lösa” problemet. Deras lösning var dock att starta ett nytt abonnemang utan min vetskap, vilket ledde till en rad felaktiga fakturor som gick direkt till inkasso. Tack för den “hjälpen”...

Det är fullkomligt orimligt att man skall behöva vänta i 3 månader och , blanda in Kronofogden och få betalningsanmärkningar för att kunna lösa ett fel som VIMLA har orsakat! 

Användarnivå 5
Emblem

Jag kan tyvärr bara hålla med Irisandrea87 i det hon skriver. Liknande har hänt mig. Vimla har fakturerat mig i flera månader EFTER ATT JAG SAGT UPP ABBONEMANGET, vilket var en väldigt lång och strulig process. De har dock skickat fakturorna till en gammal mailadress som jag hade när jag var kund hos dem för flera år sedan istället för den nya jag angett. Resultatet? De felaktiga fakturorna skickades till Inkasso och det finns ingen att få tag på när man försöker reda ut trasslet. 

Jag börjar förstå varför Vimla har tagit just det namnet. Man börjar bli alldeles vimmelkantig av den här röran. Som kunde blir man minst sagt frustrerad. Det känns som att skrika ut sin frustration rätt ut i rymden, utan att egentligen få veta om någon hör en eller inte. Jag har tyvärr bara väldigt dålig erfarenhet av det här företaget (på samtliga punkter). 


 

Använd inte vimla.

Kundtjänst är obefintlig. Du kan inte kontakta dem om faktura frågor el andra problem. Dem har bara ett mega forum där dem antagligen hoppas att det ska ersätta kundtjänst.

Mejl svara dem inte på

Dem använder Facebook som alternativ (men inget svar dar heller)
Chatten går knappt och hitta, men ge du det så fungerar inte den heller. När du kommit in i en chat så hinner du skriva 2 meningar innan du loggas ut och måste ställa dig i kö igen för att på nytt skriva allt till en ny person. Och så fortsätter det.

På mitt vimla ska man kunna trycka betala för att få sin faktura betald. Men den här inte fungerat på typ en månad. Står bara att det inte fungerar prova igen senare. Prova igen senare leder då till att din räkning skickas till INKASSO.

och du kan inte på något sätt reda ut detta med vimla.

SKAFFA INTE VIMLA.
det at inte ett seriös företag. Skaffa aldrig ett abenomang där du har fasta betalningar varje månad. De löper alltid en risk att hamna hos inkasso. Särskilt hos ett företag som inte har någon som helst fungerande kundtjänst. Du kan inte göra något annat än att betala inkasso. Finns ingen som står till svars.

 

Har du testat att chatta med Vimla om det här? 


Självklart har jag försök chatta med dem. Problemet är att Vimla är näst intill omöjliga att få tag på. Sist tog det inte mindre än 3 MÅNADER att få ett ordentligt. Jag lade utan överdrift ner minst 60 timmar på att skicka mail och sitta i deras oändliga chattköer innan jag till slut kunde “lösa” problemet. Deras lösning var dock att starta ett nytt abonnemang utan min vetskap, vilket ledde till en rad felaktiga fakturor som gick direkt till inkasso. Tack för den “hjälpen”...

Det är fullkomligt orimligt att man skall behöva vänta i 3 månader och , blanda in Kronofogden och få betalningsanmärkningar för att kunna lösa ett fel som VIMLA har orsakat! 

Tycker du ska passa på att skriva en recension om det är så Vimla valt att behandla dig, det är inte okej någonstans:

https://se.trustpilot.com/review/vimla.se

Kan för övrigt inte vara lagligt att starta ett abonnemang åt dig utan ditt medgivande. Ett tips kan vara att prata med telekområdgivarna också, det brukar få lite fart på supporten. Det är för övrigt ingen idé att mejla Vimlas support, svar kan dröja typ en månad om dom har mycket att göra. Chatta är det enda som brukar funka, även om väntetiden ibland är någon timme.

Svara