Aktivera simkort

  • 28 September 2016
  • 17 svar
  • 2464 visningar

Hej, jag skulle vilja aktivera mitt nya simkort, mobilnmr XXXXX, hur går jag tillväga?

 

Mvh, Alexandra

 

 

Edit: Tog bort ditt mobilnummer! /Viktor


17 svar

Användarnivå 5
Emblem +1

Hej!

 

Jag har aktiverat ditt simkort nu! Testa starta om mobilen om några minuter. :)

 

Allt gott,

Viktor

Det hade varit bra om ni haft en guide för det. Jag kan inte hitta instruktioner någonstans på hur man aktiverar sitt sim-kort.
Användarnivå 6
Emblem +5
@Potatis alla simkort är aktiverade när man beställer. Enda gången man behöver aktivera är ifall man fått ett nytt simkort av någon anledning. Och då är snabbaste sättet att ta det via chatten.
Användarnivå 5
Emblem +4

Välkommen till forumet @Potatis! Som @Michael skriver så är alla simkort på förhand aktiverade och de simkort som behöver aktiveras skickas med instruktioner om hur man gör :)

Hej!

 

jag hade tidigare en iPhone 4S, köpte precis en iPhone 6 och beställde ett nytt simkort till den. Kan ni aktivera detta? 

 

Tack på förhand!

Användarnivå 5
Emblem +1

 

Självklart @Hampus-S!

 

Starta om telefonen om 2-3 minuter så är ditt nya simkort igång!

 

/Viktor

aktivera mitt simkort tack nr

 

Edit: Mobilnumret togs bort då inga personliga uppgifter ska förekomma på forumet. /Moderator

Användarnivå 4
Emblem +1

Välkommen till forumet @leoskippy! Ta kontakt med Vimla via chatten imorgon, måndag, så kommer man aktivera ditt sim-kort direkt. Se https://vimla.se/kontakt för mer info.

Läser ovan och kan inte tolka det på annat vis än att ni menar att jag måste vänta ända till på måndag för att ni ska aktivera mitt nya SIM-kort och att jag först då kan använda min telefon??

 

Det är riktigt dåligt i så fall.

 

Det är lördag idag och det är nu över helgen som jag har tid att göra alla inställningar i min nya telefon, men kan inte göra det sålänge NI inte aktiverar mitt kort.

Användarnivå 5
Emblem +1

Hej @Kgt289 och välkommen till forumet!

 

Självklart så ska du inte behöva vänta tills på måndag med att börja använda din nya telefon! Det hade ju varit astråkigt!

 

Jag har aktiverat ditt simkort nu och det är igång om 2-3 minuter. :)

 

Allt gott,
Viktor

Åh Tack Viktor! Nu blev jag himla glad igen :smileyvery-happy:

Hej jag vill aktivera mitt nya simkort XXX. 
det står ingen täckning. 

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Rahima,

Jag kikade på ditt abonnemang och SIM-kortet ska vara aktiverat och redo att användas!

Ta ut SIM-kortet → Starta om telefonen → Dubbelkolla så att SIM-kortsnummer stämmer med det du hittar på mitt.vimla.se under inställningar → Sätt tillbaka SIM-kortet igen → Fungerar det nu eller får du något felmeddelande?

Fungerar det ändå inte vill jag att du kommer in i chatten på vimla.se/kontakt (öppen vardagar 9-16).

Hejsan!

Vänligen aktivera mitt sim-kort snarast👍

/ M

 

Emblem +3

Hej @Magnus Göran

Tack för att du kontaktar oss! 

Jag kan se att ditt abonnemang aktiverades inatt, då aktiverades även ditt SIM-kort ifrån oss. Så nu bör allting fungera som det ska! 

Om det inte skulle fungera så prova att ta ut ditt SIM-kort ur din telefon → Starta om din telefon utan SIM-kortet i → Sätt in SIM-kortet igen efter omstarten. 

Hjälper det inte så rekommenderar jag dig att kontakta våran support för hjälp med en felsökning. 

Du hittar våran support här: 

Mail - hej@vimla.se
Chatt - vimla.se/kontakt (öppen på vardagar mellan 9-16)

Önskar dig en fortsatt trevlig dag! :) 

 

Hur ska jag aktivera mitt sim kort utan nummerflytt

Hejsan 

Jag försöker komma i kontakt med Vimla Chatt men det verkar inte gå. Har någon annan samma problem?

Tack på förhand!

Roja

Svara